lördag 29 januari 2011

Trött.............

Nu lånar jag Lindas blogg lite...har ju haft fullt upp med hennes barn nu ikväll....lite trött för jag har ju varit uppe sen 6 och jobbat hela dagen....
Vem är jag då? jo jag heter Jenny och jobbar som timvikarie inom vården och min moster Marie är barndomsvän med Linda.
Gillar hundar, katter, barn och träning, har väl fått det från familjen för alla i vår familj har något djur...och min mamma Anna & Linda är också med i Friskis...Marie tycker inte om Friskis men blir ditsläpad av bägge....
Och barn finns det ju med....fast jag har inga än ska fylla 19 i år.
Fast jag kan ju säga att jag har en pojkvän för vi blev ihop nu i julas så det är rätt nytt.....
Men jag hade också en del annat att tänka på, innan jul fick min pappa veta att han hade misstänkt cancer i magen fast efter undersökningar och provtagning och lång olidlig väntan visade sig att cancern var en snäll godartad och dom opererades bort.
så vår familj upplevde en jul i kaos och förvirring men jag fick bo ett tag hos Marie så att mamma och pappa fick kämpa ifred och jag fick chansen att få prata ut med någon och Marie är underbart snäll och tröstade mig, även Linda som stöttade via mess
Fast nu är allt lugnt och jag har hämtat mig och kan jobba som vanligt och även vara en rätt glad tjej som tränar, shoppar och mår bra.
Tänk vad lite det behövs innan benen viker sig och man faller.
Och idag har jag fått komma hem till Linda och hennes familj och jag ska stanna hela helgen och Tildis har varit helt underbar för hon saknade mig så mycket att hon ville ta hand om mig hela tiden, hon har även sagt att jag ska sova i hennes säng vilket kan bli lite trångt, men jag låg iallafall och läste godnattsaga för Oskar och Tilda och Linda fick bära in Oskar till sin säng och Tildis och jag låg kvar ända till hon somnat, jag var rätt nära att somna men nu sitter jag vid Lindas laptop och ska strax gå och lägga mig men då i en egen säng.
Skriver nog mer imorgon men jag blir omstoppad av Linda fast någon godnattsaga är jag nog lite för stor för eller vad tror ni?=)
sen ska jag bli liten nog för saft och bullar imorgon....för det har hon lovat, och ni undrar säkert varför hon hon kallar mig för Suddis istället för Jenny?...jo när jag var liten svalde jag ett suddigum så då blev det Suddis och det används bara av mina närmaste.
Och Linda får bita i det sura äpplet för ett sånt här långt inlägg har hon aldrig skrivit på sin blogg.............
Natt och kram Suddis

2 kommentarer:

Linda sa...

Gumman du är makalös, ska krama om dig så fort du vaknat och tänk så mycket man ska råka ut för i sitt liv, men du vet ju att vi stöttar dig alltid.

Anonym sa...

Älskade Suddis du är fantastisk, och bra att du snodde Lindas blogg nu ock så hon har ju snott min sida flera gånger...tycker faktiskt att innehållskvaliten i bloggen höjdes rejält när du kom=) eller hur Linda....(nu får jag väl spö nästa gång vi ses.)
Nu ska vi iväg till marknad så mycket kläder mössa och handskar på så drar vi.....
Kram
Marie