söndag 16 januari 2011

Tråkigt.....

Man kan glädja sig åt plusgrader och snön smälter lite smått men när man kommer ut så ser det grått och trist ute kolla bara in hur det ser ut i vår trädgård....och baksidan mot ladan...inspirerande ...nähä...färgrikt....icke då och man blir dyngsur varje gång man går ut.
Och bara för att du ska få se hur trist det är ute så kolla här



Deppig...jag?... inte då för håller man sig bara inne och efter handlingen i förmiddags så köptes äpplen och vi åt panerad torsk...magiskt gott och vad blev efterrätten...jo ugnstekta äpplen med kall vaniljsås....hälsovådligt gott.....

Nu blir pusseldax för hela golvet i vardagsrummet är fullt med pussel så nu startar T & O pussla på mina gamla pussel som vi packat upp ur källaren.
Tänk att man sparat sånt och vilka minnen man har till dessa prylar man som hade som liten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om man fick sätta sig på ett plan till varmare breddgrader...men det skiiter sig för man sitter ju fast i skolan.
Fast igår glömdes alla problem och Stockholm fick lilla mig som gäst till långt in på småtimmarna...och en och annan go kille fick allt dansa loss med mig...

Anonym sa...

Åhh din vaniljsås är precis lika himmelsk som mammas....föraa gången jag fick stekta äpplen hos dig så hade ni glass till...kan jag inte få det nästa gång jag kommer...vaniljkräm allså=)
Kramis
Suddis