fredag 21 januari 2011

FREDAG!

Visst är det nåt speciellt med Fredagar.....varför? jobbar man som jag vissa fredagar så känns dom lediga fredagarna extra mysiga men även när man är på jobbet så lyxar man till kvällen med lite extra godis, riktigt te och fralla....
Fast idag är jag ledig och hela familjen är samlad, och inväntar Let´s dance....ska se om jag håller mig vaken hela programmet för gubben smiter alltid iväg och gör något annat under programmet och då blir det svårt att hålla sig vaken.
T leker med sina hästar på golvet och har fått O att hjälpa till som dräng...ja eller hopphinder uppsättare då alltså för han får bygga hopphinder utav lego som T:s hästar sen hoppar över=) vi tjejer vet hur killar ska manipuleras redan i ung ålder....gilla läget killar....=)

Själv har jag inte tänk och röra mig ur fläcken från klockan åtta men vid nio blir det läggdax för hästtoksungarna så då blir det nattsaga med både mamma och pappa.

Sen har min gubbe fullt upp i verkstaden imorgon för vår gammelbil volvokombin har tappat avgasröret när han körde för att hämta O på dagis...tur att det hände på hemvägen men O sa att bilen lät som en traktor.

Jag fick nöjet att gå ut på trappan och höra senare när han körde in den i verkstaden och den vrålade för hela röret var av längst fram....så tur att vi har reservdelar hemma så ett nytt system åker på imorgon...
Fick nästan lite minnen från förr för bilen lät som en gammaldax traktor, och O fick låna hörselskydd som låg i bilen på väg hem annars hade han nog haft hörselproblem nu.
Fem minuter kvar så slutar jag och springer ut i köket ocg hämtar godis och ostbågarna....snabb är man=)
Kram
Linda

4 kommentarer:

Marie sa...

Allt är ok förutom lite ont i vänster arm...rattar väl för mycket med höger=)fast jag tror det beror på att jag puttar på pallar med västern och styr palltrucken med höger...eller vad tror ssk....=)
Kram
Marie

Anonym sa...

SSK säger att du ska enbart ratta dina egna rattar...ha ha;)
Du får väl be ngn kille om hjälp och spela hjälplös tjej....eller får du väl skaffa en sån där eldriven.....truck alltså;)
Algesansalva borde göra susen men växla arm om du kan...har du ont är det troligen överansträngning.
Fast Tigerbalsam är ju inte fel och varmt bad...en massage av axlar och armar nacke sitter nog inte fel så det får allt din karlslok göra ikväll, helst i badet........
Krmamr
Linda

Marie sa...

Mina rattar får massage ikväll;).. och massagen i badet är bokad så vi hoppar i badet alldeles strax, vattnet är varmt och min karlslok har rätt sköna händer......
Ska inte SSK också få lite massage ikväll?...gubben din får väl ta hand sin SSK ibland
TLC if you know what I meen...
Kram Marie

Linda sa...

SSK får TLC i natt för jag jobbar ju imorgonkväll så vi hinner nog....=)
Glöm inte badoljan....lol