måndag 24 januari 2011

Maraton

Helgen har varit maratonlång och jag har jobbat långa skift med mycket jobb och journaler vilket ger pappersarbete efter man klarat av övriga arbetsuppgifterna.
Så nu är man riktigt trött på papper och dokument på datorer så man ser ju inte riktigt fram mot högen med räkningar...etc som ska skickas innan löningen.
Fast nu är man ju ledig i två dagar så lite ork ska jag nog kunna fixa....O får ju ha sin mamma hemma så vi ska nog hitta på lite skoj.
Funderar på att baka lite nån dag, senast man bakade var ju innan jul och nu tryter frysarna...ja den stora i källare var proppfull. men nu ser man botten.

Och den gamle....och havet....ha ha inte riktigt men vår gamling volvon har skött sig exemplariskt och gick nu tyst och lugnt till och från jobbet.
Fast jag saknade min Audi som gubben bytte oljor och bromsar på under servicen, rätt händig karl man har...massage är han också bra på både stående och liggande....
Men tvätt det tar jag hand om för han blandar färger och allt blir grisrosa, så det enda han får tvätta är sig själv... och ungarna och hundarna samt bilarna.
Vi hade rätt kul i somras med högtrycksångtvätten som man tvättar maskinerna med inställd på ca 40 grader och munstycket riktat uppåt på gräsmattan när vi alla tog oss en dusch mitt i sommarvärmen.
Härligt och gud vad ungarna hade kul.
Nu ska vi dricka lite te och smörgås och sen blir det snart gonattsaga för O
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Yiippi!!! jag fick gympa idag i mina nya kolsvarta kläder och gud vad skönt det var att sträcka ut sen ge allt på passet och imorgon hoppas jag på en repris för då är det bästa passet så jag kommer att hålla tummarna att dom inte ringer...för 20 är passet.
En mkt nöjd Suddis=)