lördag 15 januari 2011

En grå dag

Utomhus har det varit en grå och rätt trist dag men inomhus har vi eldat i spisen, lagat god mat och fixat och trixat med lite av varje

Gubben har ju traktor och tar framsidan på huset och uppfarten till gårdsplanen medan jag håller mig på baksidan.
Man kommer inte in med traktorn på baksidan av huset så där får man handskotta.......
men bilarna kommer in genom grinden, får väl skaffa mig en liten traktor jag också.....eller plog till gubbens Volvo....
Måttligt roligt efter alla snöväder att börja om efter varje gång, bara fram med skyfflen och bita ihop....
Idag har vi kostat på oss en promenad men huu vad blött och barnen, hundarna blev dyngsura och dom fick hoppa i badet efter det, rätt mycket jobb med barnen i badkaret och hundarna i duschen bredvid...men slagfältet av handdukar, hundar och barn löste sig och sen var alla nöjda.

Så nu planeras kvällens middag och vad blir det? jo plättar med sylt...allt enligt gemensamt önskemål och vi alla kommer att vräka i oss minst 200....nått sånt så att vi själva rullar runt bordet bort till tvsoffan och tillbaks=)

Spisen är uppvärmd och gubben och jag har kavlat upp ärmarna för här ska stekas....T&O är givetvis med och hjälper till, T häller smet och O vispar med lite hjälp från mig.
Önskar ALLA en mkt trevlig lördagskväll och kram på Er!!
Linda

3 kommentarer:

Marie sa...

Wow! bild nu också och på den gamla häcken också rullar den fortfarande=).........
Impad över din skottning, är rätt nöjd att jag bor i lägenhet...nånannan skottar istället
Puss & Kram
Marie

Anonym sa...

Åhh då skulle man varit där och tryck i sig plättisar...
Avis jag blir nu....Tildis och Oskar fick väl inte magknip....=)

Fast jag och johan är rätt nöjda efter två påsar chips halsat med cola....
mamma& pappa kommer hem vid ett så nu ska vi busa lite till innan=)
Kramizar
Suddis

Linda sa...

Bildjäkeln försvann...vet hundan hur den kunde det...men men det är min vanliga otur...
Får väl fråga gubben om råd

Och visst rullar häcken än fast jag kör den helst inte...jag har ju Audin=)