måndag 31 januari 2011

Ännu en dag och vad lång den dagen var.....

Gud vad jag saknade Suddis imorse och ännu mer när jag kom hem för ingen tjej att prata med....ja T då men hon är ju bara 5 så det är inte riktigt samma grej...vi skickade mess till varann idag och bägge satt ute på sin rast och njöt i solskenet...fast det va allt lite kallt med blåsten, men man måste ju ta vara på solstunderna....
Och dagen lunch...måste bara visa tallriken för jag kunde inte låta bli att fota denna hög av pasta som jag skulle mata i mig på matrasten....storkäftad jag inte då =) tog foto innan ketcupen åkte på för annars hade det sett ut som motorsågsmassakern......
Åt jag allt....jajemen för jag tillhör den generationen som äter den man blir serverad, och sen är ju spagetti och falukorv så gott....ni mumlar nog nått om trista smaklökar, men mina smaklökar gillar sånt....bra bättre än hamburgare, skräpmat, fet snabbmat...som folk trycker i sig...så fram för rejäla rätter....tegelstensvarning är dock på sin plats för potatisbullar, pasta, pannkakor, och kroppkakor är sån mat som fyller magen och sen får man svårt att röra sig....fast jag tog det lugnt...och kollegan mittemot flinade och hejade på.....=)
Och eftermiddagen rullade på och tur att jag hade lite sysslor att göra gåendes för hade jag satt mig så hade jag deckat och sovit middag direkt......
Så nu kan man ju undra om jag överhuvudtaget orkar med någon kvällmat men tji fick ni för om en stund sitter jag och lunchar med min familj och vi får.....nja inte spagetti...falukorv utan...köttfärslimpa med rårivna morötter och potatis.......de ni folk två middagar i min lilla mage...hur ska den klara det då?...undrar ni säkert...ja jag med=) men har man burit två barn i magen=) så klarar man lite mat eller...ha ha
Och som det inte skulle vara nog ska jag ha minst en kopp te innan läggdax....
Och texten på detta inlägg lever sitt egna liv just nu så jag kapitulerar och börjar men maten
Ska försöka hinna med ett inlägg till och då ska ni får se helgens fynd...och när Suddis fick den i sin hand blev hon först väldigt förvånad....sen förlägen för att efter att hon läst lite i den brista ut i gapskratt.
Se där en klipphängare.....cliffhanger=) för att hålla spänningen uppe.....vad är det för fel på texten...man blir lite förbannad....centrerad skittext och jag som.......aaah jag kom på det...uppe i fältet finns justering...då provar vi det på lite text....se där vänsterjustering klar......
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar dig och dom andra oxå...puuuhuu men jag har haft en underbar dag med sol sol sol sol....
och nu ska vi äta kvällmat...och jag vet ju att du kan äta sådana högar med mat....har ju sett det själv
Och TACK för allt och jag har inte köpt upp pengarna, dom sparas....
Kram och pussar suddis