tisdag 25 januari 2011

Godmorgon=)

Sovmorgon...smaka på det....mmmm härligt och T åkte till skolan med gubben min och jag och lilla O som faktiskt inte vaknade tidigt idag utan sov sött bredvid mig i sängen och han vaknade inte förrän strax innan 10.
Och nu har vi ätit frukost och ute har vi ingen sol alls men klart väder....vi ska ta oss en promenad med hundarna senare.
Dessa hårdingar ligger ute i bland fåren och dom har en stor isolerad byggnad att ligga i på vintern....ja vi har ju två bordercollie så dom trivs inte riktig med att ligga inne i huset under längre stunder utan vill jobba, jobba jobba och vaka, vaka....bordercollien i ett nötskal och dom stormtrivs där men blir superglada när vi kommer och tar ut dom på promenad.

Då vallar dom O istället=) och mig samt håller koll på allt och alla inom flera kilometers håll.
Sen är det perfekt träning att ge sig ut med två hundar i koppel och springa...garanterat ingen joggning där inte utan fullt blås, så då får man användning av sin grundträning.
På förmiddagen åker vi iväg och handlar lite för att sen laga en god middag som vi två ska njuta av med glass till efterrätt.
Men nu vill O leka med lego och då vet man aldrig vad som byggs, kanske ett slott? jag kastar mig ner på golvet så får vi se......härligt att vara ledig=)
Kram
Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Då är vi 2 om sovmorgon för jag snusade till strax innan 11 ingen telefon har ringt så tyst och skönt och jag är ensam...fast 20 ikväll ska jag nog få fart på mig på gympan.
Kramis Suddis