onsdag 26 januari 2011

Bakdag....

Rätt jobbigt innan man kommer igång men sen går det av bara farten och har man väl startat så rullar det på.
Idag har jag bakat 20 potatislimpor....200 bullar samt 200 frukostbullar, tack gud för min bakmaskin som är en gammal ElektroHelios som orkar veva runt allt, den skulle säkert även veva runt cement om det behövdes=)

Och i hastigheten gjordes även fixas även vetebröd men degen till dom ligger och vilar så det tar jag tag i om en stund och ska försöka hinna med fyra kladdkakor innan kvällen och sen åter disken men har man diskmaskin så går det fort.
O har ju varit med i köket från och till men han blir rätt trött av att forma bullar så han la sig på kökssoffan och somnade.

T därimot kom hem vid kl tre och då var jag ifull gång i köket, Lena körde hem T idag så jag slapp avbryta...Tack Lena du är en ängel.
Och T kastade sig in i köket och rullade frukostbullar, och nu sitter dom bägge och dricker saft och nygräddad bulle så nog är det värt besväret...fast man kan ju köpa också vilket vi gör men ibland är det rätt kul att göra eget...man är väl lite gammaldax=)

Så snart står jag vid spisen och hivar in en laddning vetebröd.....härlig doft i hela huset och jag slipper laga mat förrän kl 7 då min gubbe kommer hem, idag blir det ugnsbakad falukorv med potatismos för man man måste ju ta vara på värmen i ugnen.
Och tevattnet kokar jag på vedspisen till kvällen då den redan fått vara med och värma vattnet till degarna.
En arbetsam dag men man måste ju ha något för sig nästan som en hobby=)
Kram
Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla kan jag inte få komma och äta upp ett par bullar i helgen...
snälla....snälla=) messa mig
Kramis Suddis