söndag 9 januari 2011

Många bollar i luften....

Ja inte mycket skrivet på bloggen idag men ska man ta hand om två småttingar och disk samt tvätta, var är gubben då frågar sig folk? jo han åkte iväg och skulle hjälpa en granne som fått maskinfel....så då får vi klara oss själva.
Efter allt var klart och man slappar av lite så slutar det hela med att man plötsligt står framför tv:n vilt fäktande tillsammans med T & O, ja han hänger inte riktigt med men i famnen på mig blir det roligare, fast mina armar säger något annat...tur att man tränat gymnatik annars hade man aldrig orkat.
Och vad håller den gamla bloggmamman sysselsatt, ja Wii Just Dance 2...pust och suck och efter en stund ligger vi utslagna på golvet och vad händer sen... fika med lite kärleksmums och kexs för att efter det pyssla med något helt annat....jo lite mindre fysiska aktiviter utom för huvudet och fingrar.
Vi sitter och bygger Lego och ja eller jag halvligger.....åsså säger dom att småbarnsföräldrar inte håller måttet.....testa själv så får du se hur länge du orkar...slår ut vilket intensivpass på F&S som helst.

Och nu sover dom sött och gubben är på väg hem han ringde nyss så nu ska jag fixa lite förberedelser för middagen vid 17:30....har jag fullt upp? nähä för efter middagen ligger jag utslagen i tvsoffan och gubben tar hand om barnen och disken....lite pli ska man ha på dom, gubbarna alltså=) eller hur tjejer!!!!
Kram
Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Killar ja... min kille är det då inget fel på fast vi bor ju inte ihop än så man träffas ju bara ibland fast då slår det gnistor....
Han var ju här i helgen men det visste du ju redan.
Jobbar du idag eller? bloggen står still..=)
Inga sjuka så jag har inget jobb just nu=(
Kramis till Tildis & Oskar
Suddis

Anonym sa...

Tja bruden!!!!
Fick mess om att du numera finns på blogg, morsan skvallrade....ska hålla ett öga här
Här haft tenta idag på en massa och helt slut i huvudet.
Hälsa familjen!!!!
Stockholms Lina (with the right to plugga) =)