lördag 8 januari 2011

Ilandsproblem

Här ligger man i soffan och dricker te och spanar på tv och fjärrisen lägger av när man ska höja ljudet....va i tänker man och skakar den....totalt död och man tror att batterierna är slut så man går och hämtar ett par nya men icke då....stendöd....höjer inte ljudet och man ligger där och funderar, har inte höjt ljudet än utan ska hitta felet så att man kan ligga i soffan och trycka.....slöfock en skam för alla år man tränat för en god fysik?...jajemen nu skulle folk se en.....

Nåväl man får ingen hjälp av gubben för han står i duschen så en bra kvinna reder sig själv så jag ger mig fasen på att jag ska lösa detta och öppnar batteriluckan och spanar....ser att batteriet till höger inte har kontakt med den där metallflärpen...ja ni hör vad tekniskt jag är....så tänk människa tänk....och om man skulle...jodå visst kunde man stoppa dit något så att dom får kontakt.
nåt ledande men vad?
Aluminiumfolie? Aha nu är vi i köksregionen och här är man ju på hemmaplan och man slänger sig ut i köket och möter Tilda, ja min lilla dotter i dörren och hon får stora ögon när mamma kommer farande med fjärrisen i högsta hugg.
Ja någon krock skedde inte men hon såg rätt förvånad ut....och man sliter fram aluminiumfolien och...vänta nu Tilda har kommit upp och man stannar upp hej gumman vill du ha frukost?
och var är Oskar (lillebror) alltså han sover fortfarande blir svaret.
Man serverar frukost och Tilda följer med till soffan med en tallrik fil med jordgubbssylt och ostsmörgås och jag då hållandes en bit alumiumfolie och fjärrisen + tallriken.
Så nu sitter man där igen och mekar med fjärrisen och petar dit folien och in med batteriet och stänger luckan......succé och herrejävlar vad kul för nu slipper jag gå upp ur soffan för att byta kanal eller höja ljudet för fjärrisen funkar!!!!!KVINNOR kan.....nåt sånt yeehhooo och highfive till Tilda.
Fast ska ju väcka Oskar snart så ingen rast här och ingen ro....men fjärrisen funkar så sinnesfriden har innefunnit sig.
Tilda kollar på barnprogram ätandes frukost och Gubben min har precis kommit ner i köket...ja vet vi är slöa men det är ju faktiskt LÖRDAG.
Och jag fick ju på väg till Oskar skriva detta inlägg.......bloggmorsan....hon kan hon.....
SÅ kan en morgon se ut i vårt hem........bara så ni vet=)
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla vet att vi kvinnor är bäst och bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna....:)

Aluminium är rätt användbart.
Min status nu är att godiset tryter och vi får nog handla lite mer till kvällen...
Lagom promenad i eftermiddag.
Annars har man det rätt gott här under filten med sin älskling...ja eller ska ha så fort jag skrivit detta...han längtar redan till jag kommer tillbaka...Karlar är rätt bra och ha iallafall.
Kramar
Marie