söndag 30 januari 2011

Så underbart...

Hela dagen har varit underbar och idag vaknade jag vid 11 av att Tildis kröp upp i sängen och väckte mig, hon kröp ner under täcket och gosade en stund för att sen fråga om vi skulle äta frukost, så vill jag ha det varje dag....
Vi klädde oss och sprang ner i köket där Linda hade dukat fram en härlig frukost men frukostbullar och flingor.
Hela familjen satt samlade och dagens plan för vad vi skulle göra las upp...en lång promenad...massa lek, vilostunder...bullar och saft och brottningsmatcher fast jag fick svårt motstånd av O, Ännu svårare av T och Linda gjorde bensax...och Micke Lindas man använde lilla mig som kast med liten suddis fast utan kastet då alltså utan han snurrade mig och höll mig upponer...precis som han gör med O & Tildis.
Och jag skrattade så jag inte fick luft...tänk  vad lätt man är i famnen på en man.
Så dagen har varit helt perfekt och jag fick följa med på shoppingtur.
Nu på kvällen när tildis & O gått och lagt sig så fikade vi lite senare och  Micke sa att du skulle ju ha lite pengar för bensin.... och han sträcker fram pengar och jag sitter stum och tittar på dom med en förvånad min det är inte 500 kronor utan 5000....ser på micke han ler blev du nöjd frågar han för vi tänkte att du skulle få lite hjälp med pengarna..och jag flyger upp ur stolen och kastar mig i armarna på honom och hör hur Linda skrattar och jag får en basekram av Micke och Linda.......och jag grät av glädje för det är ju nästan lika mycket som jag tjänar på min timvik.
Linda hjälpte till att fälla en tår för hon grät lite när vi kramades...så dom pengarna ska jag spara ett bra tag och inte shoppa upp.
Och i kväll har jag tuggat lösgodis dryckit kola och varit onyttig men imorgon har vi planerat en liten joggingtur (Linda och jag) om inte det inte är för kallt...
Nu ska jag lägga mig för linda& Micke gick och la sig för en stund sen men jag är ju en äkta nattSuddis så 01 45 är ju inte så sent=)
Sov gott från en mkt lycklig Suddis som ska sova på lakan med Hanna Montana på=) för Tildis valde dom åt mig i affären så man får ju offra sig, fast jag vet inte om Hanna är den jag vill dela säng med...hade nog hellre sovit med tildis=).

Inga kommentarer: