tisdag 23 augusti 2011

Varmt!

Idag har vi haft det varmt hela dagen och svettigt..och stressigt så där lite lagom för vårdplaneringsmöten, schemaläggning och patienter i en stridström blir en soppa tillslut som sakta stelnar och blir tungrodd.
Men man biter ihop och svarar lika glatt i telefonen när det ringer, för oftast är det något viktigt och ibland allvarligt.
Så när man lägger ifrån sig telefonen hänger in rocken och traskar ut på parkeringen så andas man ut...hoppas ingen springer efter och stoppar mig..snabbt in i bilen och vips iväg.
Hem till sina små som lekt slut på sig på dagis och som nu är vrålhungriga, trötta och för ett oväsen i baksätet..bit ihop och le för vissa dagar är det jobbigt att vara...överallt och ingenstans.
Men så är kvällen här och min gubbe kommer efter sju nångång..så vips in i köket och fixa lite mat..kan man få ta ut en femtioelva lång semester TACK!=)
Kram Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade syrran visst är det så att man biter ihop för alla dagar är inte bra.
Och jag tycker att vi ansöker om sjuhelsikes lång semester, men jag får gå till jobbet som vanligt imorgon.

Hoppas allt är bra med lille O & T och Micke.
Vi mår jättebra fast jag var urtrött vid halv sex på morgonen.
Kram och puss önskar vi

Anonym sa...

Tja läget här laddar vi för fredagsnatt=) måste ju fira lite när man jobbar heltid så nu jäklar, Jag stortrivs på jobbet och har fått lönen så nu ska jag fira loss..
KRAAMMAr och pussar till hela familjen och en extra till dig för mamma sa att du hade väldigt mycket just nu.
LINA (with a right to party and dance all night=)