onsdag 3 augusti 2011

Vaken=(

Nedrans oxå...ca 06:50 alltså jag är INTE lättväkt i normala fall...ungarna kommer och kryper upp.. jag vaknar inte..gubben går upp jag vaknar aldrig=)  jag har semester= jag SKA INTE vakna  tidigast nio typ....men idag FAN oxå jag vaknar av världens krig..i sängen och vad är det då som krigar? jo ett antal förbannade flugor som leker bombplan på mig och landar i ansiket.
Jädrar vad förb# jag blev och trött så jag kryper ur sängen och ser min gubbe ligga och sova djupt och jag är nu klarvaken nått sånt och hämtar flugsmällaren och jagar fatt flugjävlarna och gör slarvsylta av dom.
gubben vaknar inte...hmmm orättvist och jag är nu klarvaken=(..lagom irriterad och lägger mig och kan inte somna.
Hur kul är det?
Så jag hör gubben sova och lägger mig nära men inte då en halvtimma gick och jag går på toa..och lägger mig men nej lika bra att gå upp så nu är jag uppe i denna okristliga tid..lagom nöjd med början på min dag.
och tog mig lite flingor.
Alla sover utom jag men jag gör nog ett försök till gubbens sovande kanske smittar.
Sov gott alla andra.....
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad jobbigt sånt är och även om man har nätfönster så finns det alltid någon fluga som hittar dig syrran.
Igår vad vi och badade i en insjö och det var fantastiskt varmt och härligt.
Vi önskar en bra dag och idag är jag ledig så Tomas och jag åker till badet idag.
Kramar från oss och Lina som är tillbaka i Stockholm enligt senaste sms:t