torsdag 4 augusti 2011

Jodå...

Asså jag vann inte men kom tvåa..inte illa men Jonas var snabbare med Marie som trea och gubben min simmade långsammast trots att han allt försökte fuska, han höll i mig på stranden..fulingen.
Och han fick mig allt när vi stod på flotten så fick han tröstpriset...en puss=)
Så vi brudar vann ju på prispallen...och Jonas vann ju belöningen en middag  och smarta som vi är vi brudar så vann vi alla på detta för äta gott ska man ju göra så tävlar man i par så får man middag oavsett vem som vann, fast Jonas slipper ju betala då.
Suddis var barnvakt på stranden så hon deltog inte men hon vill gärna vara med så vi kommer göra om utmaningen med Marie, jag och Suddis lite senare.
Visst är det kul med sånt skoj och man blir barn på nytt, även gubbarna våra som när vi skulle av flotten lyfte upp oss i sina armar och hoppade i.
Ett gigantiskt plask och vi skrattade gott när vi väl simmade tillbaka, lite romantiskt faktiskt=) eller?!
Suddis och ungarna tyckte att det var otroligt roligt att kolla in våra tilltag.
O ville följa med ut till flotten men en treåring är lite svår att få med sig när man simmar...det klarar nog inte ens en mamma trots påhittighet..
Så mina underbara vänner jag sitter nu på verandan och O har lagt sig för ett bra tag sen och T la vi för en stund sen, hon var helt slut.
Suddis sitter vid datorn i tvrummet och msn:ar sina vänner...Malin och hon har ständig kontakt...dom där ungdomarna.
Nu är det vi fyra som sitter här och har druckit te och baguetter till ljudet av syssor, visst är livet på landet underbart.
Kram Linda

4 kommentarer:

Marie sa...

Min älskling var snabbast och jädrar vad snabbt han krålade, själv simmar jag ju bröstsim...till skillnad mot Mickes hundsim=)
Så våra hjältar fick sig en kram och puss på bryggan, för vem kan motstå en våt hunk i badbrallor=)
Och jag ska klå Suddis så är det bara...kan man få en jetski som hjälp?....

Anonym sa...

Vad ni hittar på..man skulle varit där och tittat på

Vi har det underbart och väntar på nästa vecka då ni kommer till oss, Håkan& Helena kommer ju också.

Jag får ju aldrig med mig Gunnar till stranden, kanske när barnen kommer? vi får se.

Jag ska iallafall och bada idag för det är en perfekt dag med sol, värme och en ledig dag.
Kramar till hela famijen från oss

FLAK sa...

Din gubbe myglade nog för att få tröstpriset...eller?
Och ingen simmade ryggsim? märkligt=)

Linda sa...

Marie jag slog dig iallafall men Jonas var ursnabb och att Micke inte kan simma annat än hundsim=) är ju inget ovanligt..han sliter ju som en hund på jobbet=)

Älskade mamma du är bäst och visst kommer vi, hela tjocka familjen..ja eller tjocka är vi väl inte men vi kan bli efter allt god mat du lagar.
Pappa ska visst med till badet om jag så ska bära honom=)

Flak..=) Micke myglar alltid i sport och finns en chans till belöning så fixar han det.
Ryggsim ha ha ...hmm jag ska prova imorgon om vädret tillåter.