onsdag 17 augusti 2011

Handla...

Det är mitt kall i livet..men inga lyxvaror, fina kläder eller bilar utan vardagsjogs som mat...hushållspapper..toadyligt...upphetsade va?=) för idag var det dax för storhandling och jag ungarna och en ENORM kundvagn...som jag släpade med O i vagnen och T springade bredvid och hon hjälpte till att ta varor..underbara unge.
Allt man ska tänka på: Inte glömma något...läsa listan..Kassa....kö dessa köer: kan inte småbarnsföräldrar med vagn få egna kassor om vi ber snällt=) och sen betala..kassörskan säger det blir 2850 kronor tack..hmm kollar lite diskret på folk bakom som ser lite ut som....GUD vad hon handlar...måste vara minst elvafemtiotvå barn i den familjen...drar kortet och vips fram till varorna och lastar som en idiot..varor överallt och T hjälper till O sitter still iallafall i vagnen..och efter en oändlighet så är allt färdigt och en suck hörs från folk i kön...
Dom är småbarnsfamiljerna och sina vagnar.........skratta lagom du som inte prövat, när du själv står där med en jättevagn så kommer du uppleva blickarna...och hmf..kommentarerna om att den kön kan man ju inte stå i..kolla vagnen.
Så vi tar oss ut och över den oändliga parkeringen bort till vår bil och ALLT ska in inklusive ungarna..trycka lasta pressa och vips är vi iväg..men sagan är inte slut, allt ska ju ur bilen och in i huset....pust..men varför småhandlar ni då inte istället? Det kostar ruin att småhandla när man bor på landet så vi storhandlar...förstått..
Men jag slapp laga mat för gubben kom hem och räddade mig...min älskade man lagade ugnspannkaka och jag fick vila ut i soffan...fast han kröp ner hos mig under dom där ca 20 minuterna som pannkakan var i ugnen....gullig man va? mysigt=) hmmmm...
Så har min dag varit så nu är jag rätt trött...men lite te ska jag ha iallafall.
Kram Linda

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej älsklingen jag har varit iväg på resande fot men nu är vi hemma..i Mölndal alltså, vi var i Trollhättan för vi hade vägarna förbi=)...så att säga, nu är vi ivart fall hemma och nu väntar en lugn helg innan semestern tar slut..måndag börjar allvaret..
Usch vilket slit att storhandla..låter inte skoj du får tvinga med Micke..
Puss och kram på er allihopa vi hört på telefunken imorgon, ska du kolla på andra chansen?
Jag ska kolla jag grät en tår över all olycka/lycka.

Linda sa...

Hallå där! och visst kollar jag på andra chansen med tårar i ögonvrån för vilka hjältar.
Och hon ska ha barn..och hon Charlotte ska gifta sig.. tårarna rann.
Och dejten sen...vilken berättelse och han hade Googlat henne..så gulligt.
Marie du är min älskling forever!!
Puss