söndag 25 december 2011

Proppmätta=) och vilseledda=)

Vi är komplett supermätta, och ändå sitter man där vid tv och  trycker i sig godis..bra exempel för ungarna..jojo...men ibland får man släppa på garden och låta vilddjuret..godismonstret styra.
Så Marie, jag, syrran, Lina och ungarna har suttit en bra stund nu och malt godis=)
Sockerjunky inte då men vem bryr sig det är ju bara jul en gång, och gårdagen blev underbar för ungarna som fick lagom många presenter och hade fullt upp med legobyggsatser..dockor och allt möjligt golvet var fyllt av julklappspapper överallt och lekande ungar..härligt med städningen efter blev rätt marig.
Och sen till årets julklapp...vi satt där och delade ut klappar och Tomas var tomte..och han säger sen var en julklapp jag skulle dela ut men den finns men kommer inte ut än.
Vi satt som frågetecken, ända tills Lina sa jag har en liten sak som ligger i ugnen..och klappade sig på magen...men va?!  vi alla brast ut i glädjetjut när det kom fram att hon är gravid, så fyra månader gången och mår prima.
Glädjen var total och det blev årets absolut BÄSTA julklapp om inte århundradets.....
Så där fick jag förklaring till varför Lina inte drack någon starkglögg, hon skyllde på dålig mage..hon som aldrig bangar för starkvaror, sen visar det sig att hon istället har en väldigt bra mage...
Så ett stort grattis från oss alla till Lina och Erik....böjer mig över soffan och kramar henne efter att jag skrivit detta=)
Kram Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och Lina har inte sagt något alls just snyggt barnbarn man har men vi jublade när hon ringde, fantastiskt roligt men tänk att jag ska mormor..
Kramar till hela familjen och vi hörs av ikväll

Marie´s sa...

Tack för en underbar julhelg och vi stannar ju kvar i mellandagarna så oss blir du inte av med och hjälp vad Lina tog oss på sängen...glädjefnatt=)
Tänk Linsis gravid..vem kunde ana....