lördag 19 mars 2011

Allt annat än ensam=)

Gårdagskvällen blev inte ensam....tänk vad lustigt allt kan bli för när vi skulle lägga O så ringer telefonen och det är min gubbe....och han är i hos D& M och dom undrar om vi vill komma....klart vi vill så jag T och O tar ett familjeråd=) ha.ha.... och snabbt som tusan beslutar vi för en ca 5,5 mil lång resa till nordligare breddgrader....och plötsligt är hela familjen samlad och min ensamma kväll förvandlas till en gosig tvkväll och vi hann fram i god tid innan Så ska det låta...med goda smörgåsar,  te och lösgodis....
O & T lekte med hunden och katten hela tiden fast katten kelades bara mest med T för O är lite för hårdhänt...
O sprang som en galning en bra stund och till slut deckade han på tvrumsmattan bredvid hunden som låg och sov....så sött när bägge sov djupt...hunden är ju 14 år så den har ju varit med om det mesta.

Så vi stannade kvar till halv tolv och sen hemfärd så något Ikea blev det inte idag men väl ÖB och stormarknad...plus leksaksmarknaden...så denna dagen har vi mest handlat men i ett strålande solsken och ikväll tog vi en lång promenad med hundarna.
O somnade vid halv sju efter allt intressant han varit med om och han hann inte bygga sin legobil som vi köpte så den får vi allt fortsätta imorgon med.
T somnade vid åtta och då återstår endast gubben och jag för vi har kollat på körslaget....jädrans vad folk sjunger bra....och nu har vi hällt upp en öl var och ska ha en mysig tvkväll....=)
Så ska en ledig lördag se ut....och jag är en rätt nöjd hustru och mamma.....kram Linda

Inga kommentarer: