tisdag 10 januari 2012

Pussel

Dagen har bestått av pusslande för nu är det två ställen att lämna ungarna på och T går ju i skolan så då kan man ju inte trilla in typ kvart över sex så min kära granne får agera skolavlämpare och hämtare....vilket ord=) men hon har inget emot att fixa detta, bra vänner får man aldrig nog av och lille O har ju fortfarande dagisplats så honom fixar jag själv.
Men allt hade gått bra för T i skolan och dom har fått hålla på att fixa med sina skriv och ritböcker idag, ja ni vet omslagspapper på böckerna och pennor och kritor...man minns den tiden när hon berättar sina upplevelser.
Och man sitter där och säger sånt gjorde mamma i skolan också när hon var liten....gulligt men sant.
Så bara så ni vet så var mina böcker fyllda av hästmotiv...killar var inte påtänkta för än bra mycket senare=)
Nåväl min lilla sötis har haft en funderingsstund vid läggdax och hon undrade om hur man skriver skrivstil..jadå min älskade vän det får du lära dig med tiden...lite överkurs för en snart 7 åring eller...?=) trodde faktiskt inte så små barn hade det i skolan eller? men T sa att dom pratat om det idag och fröken hade visat..och barnen hade försökt...tänk så mycket hon ska lära sig.
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon är bra snäll och sådana vänner ska man vara rädd om.
Lilla T har en lång väg att gå men början på skolan är rätt rolig, man minns ju ett och annat=)
Krama henne från oss och syrran ska vi höras angående helgen eller sms:a isåfall