torsdag 20 oktober 2011

Tillbaka till vardagen

Gårdagen blev allt annat än vanlig för vi hade utbildning i palliativ vård, fyra timmar av otroligt givande och inspirerande tankställande om vård i livet slutskede.

Vi har ju haft en dag innan och nu kom uppföljningen och jag satt lyssnade hela tiden.
Spännande, lärorikt och så välbehövligt, och detta innebar att min eftermiddag inte riktig såg ut som den brukar utan jag hade visseligen träsmak men var full av idéer och tankar när jag åkte hem.
Och man kliver in på dagis och möter alla små som rusar runt och leker..då tänker man på det man hört om livets slutskede kontra dessa små krabater som precis börjat leva.
Nog om det.....

Idag då...jobb som vanligt sen till dagis för hämtning av ungarna och.....
Min lille son kom rusande och kastade sig i famnen på mig och glädjen smittade av sig...två sekunder senare kommer tösen rusande och överfaller mamma.
Så gulligt och detta fick mitt mammahjärta att smälta och vi åkte till affären och köpte äpplen, vanlijglass och vi ska ha lite gott till kvällen, ugnstekta äpplen men vaniljsås till efterätt.........
Slurp och dregel=) så nu vips ut till köket och starta förberedandet..kökstjänst jajemen=)
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken höjdarefterrätt, hoppas ungarna och du blev mätta och glada
Tomas och jag ska få kusinerna från Linköping på besök i helgen så fullt hus
Kram från oss=) och ha en underbar kväll