måndag 10 oktober 2011

Regn åter regn

Ungarna var dyngsura, trots regnkläder allt blev blött även bilsäterna...fick torka dom med handukar..ska nog fixa sådana där liggunderlag som man har i sängarna..bra idé..ska försöka komma ihåg det=)
Vi har torkat och O la sig vid halv sju T är fortfarande vaken och tittar på dvd och gubben min har lagt upp benen i soffan och kollar på nyheterna..han väntar på morgondagen och matchen...män och deras sport, tur att vi har flera tv så man kan kolla på olika program.
I Söndags hade vi nostalgiafton och en massa prat och minnen och vi gick igenom en massa kort som gav upphov till skratt och förundran, varför i hela helsike tog man detta kort?
Håll i er och spana in och undra vad jag och Micke tänkte när dessa foton togs..fast vissa kort har ju mening...tydligen...

På hemväg från blå ljungfrun tar man bild....varför?
 Åhh en fågel...massor av fåglar, på promenad vid Kalmar slott nångång för länge sen..och så fotar man fåglar istället för slottet.....?
 Snälla nån? vacker natur? höstträd? för fasen vad tänkte jag här?
 Båt? min far gillar båtar men en sån här...varför tar man en sån bild? obegripligt
 Varför tar man en bild på detta? ett kranlyft...jättekul, sommarstuga som skulle sättas upp på granntomten till mina föräldras sommarstuga....
 Ett stort ? och var är kortet taget? har inte en aning men tråkbild.
Lekland men vilket?....totalt barnlöst..och vi hade troligtvis inga barn när bilden togs för annars hade ju T varit på bild...varför? säkert fyllebild=) Micke är det du eller jag son fotade?

 Mickes gamla jobb bil fick slita hårt
Sista bilden är Mickes vrålåk som han och jag åkte runt i när vi träffades..ersattes senare av en Volvo...
Min gamla häst...ja eller gamla.....det var när jag var ung som jag red..stackars mamma & pappa som fick lägga ut pengar på sin dotters intresse för fyrbeningar
Min gamla bil var betydligt billigare..än hästen.
Nå blev ni klockare..inte jag iallafall.........
Kram Linda

6 kommentarer:

Marie sa...

Våga bara inte visa våra fyllebilder...dom är totalt obegripliga...och oanständiga=)
Och man vet inte alltid vd man ställer in siktet på...... med kameran då=)
Och den där vita Volvo kommer jag ihåg vi åkte på nattsuddningar och danser i oändlighet.....
Den blåa minns jag också..
Puss på dig=)

FLAK sa...

Jäklar i min låda har ni haft en rekord coupé cool!
Snygg Volvo..lite lagom brukskick..
Och det där ser ut som en 76:a eller möjligvis 77:a

När får vi se fyllebilderna=) vi väntar med spänning.........
Kram

Suddis sa...

Åhh vilken söt häst..den skulle jag velat träffa vad hette den..messa det please:)
Men oj vilka bilder vad tänkte du på? ha ha
Krama Tildis och nu ska jag lägga mig, jobb imorgon............///Suddis

Linda sa...

Micke hälsar att Opeln var "lätt" trimmad vad det nu betyder och tack! Volvon var min första bil.
Och ni får allt vänta på dom bilderna...jag tror inte dom passar på Blogspot..eller hur Marie=)

Suddis jag sms:ar och kram på dig gumman

FLAK sa...

Weber då eller=)
Och bilderna då...
Kom igen nu lite tål vi allt=)

Anonym sa...

Syrran! kommer du ihåg när vi åkte till Jönköping i den där gamla vita Volvon, du jag och Marie..men den gick hela vägen dit och hem trots att vi var skeptiska.

Och inga mobiler på den tiden, Gud... hade den stannat så hade vi nog varit kvar där än=)

Och varför tar man såna bilder, jag har också fullt av dessa obegripliga bilder, skickar en på mobilen till dig idag..lägg upp den med=)

Idag är jag ledig..och solen lyser..lustigt men jag klagar inte..ska ta en promenad och njuta.
Kramar & pussar