tisdag 11 oktober 2011

Kolmörkt..redan

Gud vad trist det är åka till jobbet när det är mörkt och hem i mörker..eller nästan, skymning iallafall.
Nu är ungarna och jag hemma och det är skumt ute..jag tände upp hela huset och huttrade..slog igång spisen och vred upp elementen..hutter...men nu är värmen på väg upp..altt under 20 grader är isvinter för mig.
Jag var ofrysen (Ha vilket ord) =) jo jag frös inte alls lika lätt när jag var ung men nu behövs det inte mycket för att jag ska huttra...SKUNK va hemskt att frysa, så filt är framlagd på soffan och tevattnet ska kokas på vedspisen som jag tände för några minuter sen...värme skönt...sitter framför spisen i köket och skriver.
T& O sitter vid matsalsbordet och ritar och väntar på smörgåsar, så nu får jag fixa dom i en hast...vips iväg=)
Kram Linda

Inga kommentarer: