måndag 28 februari 2011

KALLT mulet och trist

Var är solen? och varför ska jag frysa häcken av mig på väg till/ från jobbet, för jag menar till jobbet kan jag gå med på att det kan vara kallt på morgonen men efter en hel arbetsdag idag så frös jag till is när jag klev ut och skulle gå till bilen....hutter....mutter och hmmm för jag hade faktiskt en rätt tjock jacka på mig men vad hjälpte det? inte ett nota...för man fick snällt trycka igång stolsvärmen...tack min älskade gubbe som fixade den=) så att min rumpis får en dräglig färd men huuu så lång tid det tar innan värmen i själva bilen kommer...

Ska emigrera till Sahara...eller? dom behöver säkert sjuksköterskor och gubben är ju mekaniker så jobb fixar vi lätt.....fast sand....nja på standen gillar jag det men inte överallt....så vi skippar nog det.

Och värmen fick jag allt upp efter att jag hämtat O&T och knappt hunnit hem innan O ville leka och som den exemplariska mamma jag nu är för min lille så ställde jag upp på lite lek....idag brottning.....nja skratta lagom ni för han börjar bli stark min lille 4 åring...så en trött mamma var ingen match och jag gav mig.

Varför är han inte trött efter en hel dag på dagis?....redbull...kaffe....? till vällingen eller...
T därimot hade lite läxor....fast inga riktiga för hon är ju bara sju men hon älskar att läsa och skriva så jag blev ofrivilligt indragen i "läxläsning" och ögonlocken blev blytunga.....zzzzzzzzz men inget sovande utan efter en stund blev det en lur på soffan med O bredvid och vi två kan konsten att sova....
T höll sig vaken och fortsatte med sitt och nu ja exakt efter jag skrivit detta så ska maten påbörjas för gubben kommer hem vid 7 så full fart mot köket och ikväll blir det stuvade makaroner med frukostkorv i ugn...såååå gott jo jag gillar det och sååå farligt för man kan föräta sig på stuvade makaroner.
Och den känslar är som att bära dubbla tvillingar....i det närmaste.......=)

Kram Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte ensam jag frös trots mössa tjock jacka och leggings när jag hade följt med en pensionär till sjukhuset och hon blev inlagd och jag fick åka buss tillbaka till jobbet och det var jättekallt att stå utanför sjukhuset och vänta på bussen.
Var tillbaka på jobbet efter sex och jag skulle ha slutat 15.....
Puss kram Suddis

Anonym sa...

Måste bara berätta en sak...jag sitter just nu på ett hotell i Borlänge och har haft världens flyt, för jag skulle hämta gods på en industi och dom blev försenade med packning och logistik så jag kan inte köra den förrän imorgon, dom lastar på morgonen och jag får sova över....och när jag står där och får veta detta kommer vd:n ja firman är inte så stor så han har fått veta av logistikchefen att godset är försenat och han frågar var jag ska sova.
Ja i bilen säger jag...Inte då säger han du ska sova på hotell inatt på vår bekostnad...jag tappar hakan och fattningen och ler lite...skojar du eller frågar jag?
Nej visst ska du sova på hotell om du nu inte vill....
Jooo yes yees å tack så mycket och han ler.

Så nu står bilen inlåst på industritomten och jag fick åka med VD:n till hotellet och blev incheckad och hämtning vid kl 09:30 då bilen ska vara lastad.
Lyyyx är man inte van vid men inatt sover jag i en dubbelsäng...och tänk inte tanken ens... VD:n eller någon annan borlängeman får inte göra mig sällskap=)
Så jag kommer inte att frysa inatt....och en lyxig frukost väntar efter telefonväckningen imorgon.
En mkt nöjd Marie kramar hela världen=)

Linda sa...

Suddis: Men gumman då.. du ska ha långkalsonger på dig=)

Marie: Åhh vilken lyxing du är då, men jag unnar dig alla chanser för du sliter ju rejält i veckorna och visst är det trevligt när folk bryr sig lite extra.

Kramar från mig=)