söndag 3 juli 2011

På helgen ska man vila...pyttsan=)

Vilken helg Marie och hennes Jonas kom ju i fredags och har lyst upp vår tillvaro och Marie och jag har verkligen umgåtts...ja vi sprang ner till ladan och kollade på dvd helt själva i ett av gästrummen mysigt med bara tjejer.
Så våra gubbar klarade sig själva...kollade säkert på någon sport/aktionfilm eller...?! vem orkar bry sig.
Vi kollade iallafall på Anthony Zimmer nja gammal film men väldigt bra och ligger man under filt så kan man ju gömma sig när det hettar till...för det gör det.
Fransk film så vill man så kan man få det textad på franska.. comprenez-vous? ha ha...Excusez-moi, je suis tellement désolé usch man läste ju franska i skolan men värst vad det försvinner fort...skriva är jättesvårt lyssna går bättre....något bättre=)
Och vad hittade vi på igår då? jo vi har ju festivalen...och hela gänget drog dit och såg massor av bilar...fast det var blött på vissa ställen..men det torkade ju till och blev jättevarmt.
Gubben min och Jonas tog hans Cheva och vi tog Tahoen med ungarna och Marie, och jag erkänner...jag hade kul, Vi hade det kul och ungarna var helt tokiga i alla saker.
Har du testat och gå på marknad med småttingar...tvångttröja och handklovar hjälper inte...för O var som en vessla så Marie och jag fick ha stenkoll på honom., T däremot var jätte lugn.

Jag erkänner en sak till jag hade planerat en sak, läste ju att David (Flak) alltså skulle ställa ut så då ville man få chansen att hälsa lite så jag kollade jättenoga efter en blå Volvo och jajemen vi gick fram. 
Visst var det David som satt där och vi fick träffas! riktigt kul att få se honom och hans Volvo som strålade i solskenet.
Mina små älsklingar fick hoppa in i baksätet på Volvon och gosa med delfinen, ja en sån där ballongsak och och deras lycka var gjord.
Efter kramkalas så gick vi vidare och tog oss lite mat för att sen vandra bort till finbilsparkeringen massor av bilar överallt och fota gjorde vi oxå kolla här

Ungarnas favorit gud vad O och T ville klappa kon och det fick dom och kon bugade, vilken utstyrsel...ha ha äkta hillbilly...
David och hans Blå Mocca som dom kallar den, han ställde upp sig bara för lilla mig så varsågoda...
skitsnygga jeans, äkta 70 tals.

 En sån åkte jag i som ung tös...dock vit men ändå...annat var det när man var 22....
 Färg som passar mig...men rött hår och lila njae men snygg är den.

Gubben min har ju en sån här Cheva så fota fota...fast hans stod ute på gatan men denna var på finbilsparkeringen...Micke hade nog velat ha sin där också.
Idag har vi slappar, fika och kolla film dag för det regnar...men jag klagar ju inte för vi har så mysigt inomhus...nu blir det fika strax så då slutar jag.
Kram Linda

2 kommentarer:

FLAK sa...

Där fick du mig allt=) din luring...och dom små hade kul det såg man...Moccis var ju en av dom får bilarna som man fick röra, annars brukar det vara se men inte röra...
Det var ju en tjej som frågade lite försiktigt om hon fick provsitta förarsätet och visst gick det bra, hon var rätt nöjd, det syntes.
Tack för besöket=)

marie sa...

Vi hade det underbart hela dagen men lite väl varmt va...fast det fanns ju skugga glass och dricka och O sprang ju runt som en tetting.
Han sov ju hela vägen hem, och nu sitter jag själv hemma för Jonas har åkt iväg en tur till Danmark...lämnade mig helt själv...fy på sig men han kommer tillbaka ikväll, och nej ingen spritresa....=)
Kram Marie