måndag 25 april 2011

Sol.....

Man får aldrig nog och gud vad skönt att hamna i solen efter en arbetsdag, och jag kom hem till en gård där allt var dukat och middagen serverades, ja vi hade grillning med kotletter...Gubben min är en jäkel på grillningoch hans hemmasvetsade oljefat...lugn det har aldrig varit något innehåll i det fatet utan det är nytt och kapades upp och svetsades ihop till en gigantisk grill med en rejäl grillbädd under så man kan grilla rätt mycket samtidigt vilket är bra om man är många folk.
Grillat står på menyn till på lördag gott folk bara så ni vet...................................

Så jag åt så jag blev proppmätt på grillat med skivad potatis med memosasallad.......mmmm dreglar bara jag tänker på det fortfarande...barnen hade varmkorv som tillval och vi hade glass till den som orkade...jag tog en lagom stor skål och slevade sakta=)

Så nu är jag rätt nöjd och ungarna sover sött och jag ska snart krypa i säng för jobb imorgon, ej röd dag imorgon så nu är det tillbaka till normalt igen.
Sov sött alla
Kram Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då hoppas jag verkligen att Micke tänder upp grillen för vi blir ju ett rätt stort gäng...
Kramar Marie

Anonym sa...

count me in....jag kommer på fredag med tåg så vi höres innan....
Håll grillen varm till dess....
Lina

Anonym sa...

Åååh vad jag längtar till fredag...jobbar ju till 16 och sen kommer jag

Gud vad jag längtar...........=)
Kramar Suddis och Tildis får en x-tra kram=)