lördag 23 april 2011

Påsk!

Ätit några ägg! eller? tror nog jag kokat 35 ägg idag....och påskäggen dom med godis i har blivit länsade....nästan fast jätteägget från D & M har inte ens blivit halvtomt....jädrans vad mycket godis....

Och vi har haft påskmiddag ute i trädgården...med tillhörande lekar...som balansera ägg på sked i munnen, försök detta  när du är 4 år gammal, O försökte allt han kunde men nej det gick inget vidare...T däremot klarade sig bra, O fick ett kokt för säkerhets skull och det trillade upprepade gånger i gräsmattan.

Rätt goa tillfällen till skratt......dock dagens huvudlek som brukar sluta i totalgarv är äggkastning med råa ägg....två eller fler personer utmanar varann och ska kasta ett rått ågg så lång som möjligt och en annan person ska stå och ta emot utan att ägget går sönder....rekordet ligger på ca 50 meter...
D är en jäkel på att kasta och fånga....och dom hade också samma festunderhållning i kväll och enligt senaste mailet fick en tjej ett ägg i huvudet....hon (Helena) överlevde men blev lite kladdig=) det var hennes man som kastade så han siktade säkert.....eller hur Håkan?

Fast vi hade det lite lugnare och höll oss på som mest 20 meter.....min älskade Micke siktade på mig och missade och jag tog INTE ägget som kom flygande i 180....minst....
Vi har redan bestämt att den leken ska vara med nästa lördag..........
Nu har det lugnat sig och gubben och jag är dom enda som är vakna, O sover tungt och T somnade vid åtta efter en stunds sagoläsning.

Så nu återgår jag till tvsoffan och så önskar jag godnatt.
Kram Linda

2 kommentarer:

Marie sa...

Typiskt min bror att sikta in sig på sin fru, stackars Helena...vara gift med den vilden=)
Fast hon vet ju att man riskerar sånt i vårt sällskap.
Vi kör äggrejset då nästa helg oxå och då ska du allt få Linda, jag lovar att sikta väl=)

Anonym sa...

Fan va kul man kan ha med ägg....inte bara gott och äta...hiva ägg är en utmärkt sysselsättning på en fest...Dock helst utomhus=)
Hälsningar D