onsdag 30 november 2011

Fy fan va lågt...

Där sitter man framför uppdrag granskning och ser reportaget för förlossningsskador, skrämmande och fy fan att en blivande mamma ska bli utsatt för ett sånt övergrepp skulle jag vilja kalla det.
Hur fan kan en barnmorska se att en tjej spricker och sen skita i att göra något eller anmäla och ens notera detta i journalen, usch jag blir så förbannad och frustrerad och hemskt glad att jag själv lyckats få fram mina ungar utan dessa fruktansvärda skador.
Att sen en barnmorska och läkare bagatelliserar dessa skador gör att man blir fly förbannad och detta borde leda till uppsägning.
En följdfråga som poppar upp i min hjärna vad säger gynekologerna i denna fråga för dom måste ju rimligtvis se dessa skador, eller?
Fy fan för den svenska vården och man blir mörkrädd och tänker på alla blivande mammor som hör detta, då verkar kejsarsnittet som en naturligt val, men jag födde ju på normal väg.
Satan vad jag blev arg nu...................
Kram till alla mammor och blivande mammor Linda

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att dom står där och blåljuger föräldrar rakt i ansiktet, och jobbar som barnmorskor, byt yrke rötägg.
Har ju själv inga sådana skador men känner folk som fått det och det är urdåligt att det får förekomma.
Så syrran jag blev också förbannad så in i...förlåt att jag svär men man kan inte låta bli

FLAK sa...

Satt också och såg detta+ SOS så man blir föbannad för allt idag..osmakligt är vad det är..

Man nästa skäms för att vara vårdpersonal.......

Suddis sa...

Fy jag blir nästan rädd nu.. tänk om jag drabbas den dag jag ska få barn.

Anonym sa...

Sudd...
Vännen tänk inte på det utan låt livet ha sin gång för du kommer att bli en underbar mamma när det blir din tur.
Hälsa din mamma och pappa från Tomas och mig och kram på dig gumman.