måndag 28 november 2011

Städning

Min lediga dag..jorå ungarna och jag har varit ute i trädgården hela dagen och städat, allt hade blåst runt.
Ungarna tyckte faktiskt det var rätt roligt att plocka alla grenar och vi hade pauser för fika och middag men sen var vi ute igen, och vi har som man säger fått luft på oss=)
På morgonen var blåsten över men natten var småjobbig, men vi hade det allt lite mysigt i soffan med tända ljus och filtar.
Ett längre strömavbrott gav myskänsla och vi fixade teét & kaffet på vedspisen men Micke behövde inte starta dieselaggregatet utan vi kröp ihop och myste istället efter att ungarna hade lagt sig, så kallad egentid=)
Nu är det stilla ute och jag hoppas verkligen att det inte kommer mer oväder.
Kram Linda

2 kommentarer:

FLAK sa...

Skönt att du slapp ut på vägarna för jag hade lite strul med att komma fram imorse..träd som trillat.
Så precis som du så hoppas jag också på att det håller sig lugnt.
Ha en bra kväll och kram

Anonym sa...

Nu har blåste försvunnit och vi har städat upp allt och fick åka till affären och köpa nya slingor för dom gamla hade blåst sönder.
Tomas har haft jobb med att sätta upp dom, jag jobbade så jag slapp=)
Kramar till hela familjen