lördag 25 juni 2011

Vips hem....=)

Äntligen var min arbetsdag slut och jag skyndade mig hem för här hemma väntade allihopa på mig...snyft vad lycklig jag blir och direkt när jag körde in på gården så startade värsta kramkalaset, SOM vi kramas..ett under att vi inte gått av på mitten.
Och nu nr vi alla är samlade och överlevt midsommarmat, stress och jobb så är man rätt lycklig att man har en hel lördagskväll och vet ni vad?...jag kommer bli borskämd...jajemensan syrran, och Anna beodrade mig att inte göra ett försök att diska...tvätta eller göra överhuvudtaget något jobbigt förutom att delta i kvällens lekar...brändboll, kast med liten Suddis=) eller hur Suddis=) och favoriten för somliga snurra runt stolpe och sen springa...man behöver inte dricka sprit för att falla omkull, jag faller alltid...ouch! GAAAH!
Så nu håller mina älskade vänner på  med middagen och jag (min lyxare) kan lugnt softa och blogga en stund vid matsalsborden....LYX! jajmensan=)
Och Suddis Lina O & T finns någonstans ute på gården och leker...fast känner jag Suddis och Lina så har dom andra lekar för sig inatt....dom ska in till stan och röja...ja se ungdomen den ungdomen.
Annat var på min tid...brukar det inte heta så?...fast man var ju rätt vild...innan man blev hustru...mamma och ssk=) det var en rätt rolig tid..fast jag är rätt glad att man mognar...så även mamma och pappa....
Titta på dessa foton som syrran tog på promenaden....våra små får....klappvänliga jag lovar.
Galenhundarna...syns inte till har säkert jagat iväg efter något som vanligt....hmm bordercollies ska ju hålla koll på får.....hmmm men ibland måste även dom ha ledigt.
Och grannens hästar...Lina och Suddis klev in och klappade har jag hört....aja.. akta strömstaketet, men vana som dom är så gick det bra men syrran och Anna fick hålla koll på T &O.
Så må så gott nu ikväll allihopa och ta vara på Er för det ska vi göra.
Kram Linda

3 kommentarer:

FLAK sa...

Vet att du jobbar i helgen så du förtjänar att bli ompysslad så njut....=)
Trevlig helg!

Marie sa...

Tja gumman och övriga godingar, här leker livet och vi ska till Göteborg en vända så vi blir nog kvar där ett tag...mkt roligt att kolla på.
Så vi ses när vi ses!
Kramar Marie

Linda sa...

Tack! och visst är jag lyxig......nu är jag ledig i två dagar så jag tar sovmorgon imorgon...min syster, och dom andra tar med barnen på morgonen till barnen gård så jag får sova ut...man är inte bortskämt med sånt precis
Marie kram på dig och jepp vi ses snart!
Nu ska jag lägga mig...zzzzzzzz