måndag 20 juni 2011

Fullt ös...

Helgen sprang iväg och vi var på leklandet...barnens gård, fast vi föräldrar har precis lika roligt, hoppa, stutsa och bada, äta gott och hoppa en himla massa till, Liie O hade fullt upp så jag fick vara med hela tiden men T hoppade så hon bubblade av skratt med sin pappa.

Prova bada med en tvååring i famnen och håll armarna högt samtidigt som du ska gå....man blir totalt slut och allt hoppande, stutsande och badande gjorde sitt till och på kvällen låg vi alla utslagna i tvsoffan och barnen i sängarna totalt slut.
Söndagsmorgonen började med att mina armar hade lagt av....träningsvärk=)..och jag som ska vara så tränad...skit också.
Anna höll med för hon har ju också varit där och också kört slut på sig, så alla ni föräldrar skippa gymmet, löprundan och cykelturen och sätt kosan mot Barnens gård.
Där får du maxträning och lyft med unge....eller ungar beroende hur många du har...tänk och ha tvillingar, en på varje arm....hördudu gubben kom hit och hjälp till!=)

Så söndagskvällen blev lugn...fast gubben min orkade meka med bilar men det ska till svåra problem innan han släpar ut sig i garaget.
Så i morse...05:30 ringde klockan och min dag började med en strid att få på kläder skor i hallen och vips till dagis.
En hektisk dag på jobbet med många ärenden och när man gick till bilen efter jobbet var man rätt mörbultad och satte sig bakom ratten.
Jag satt en liten stund och bara tog det lugnt...skön stund och sen iväg till dagis för och hämta dom små,
så nu har veckan startat och jag kan inte låta bli att tänka på min vännina som snart går på semester och jobbar sista dagen på torsdag....lyckost=)

Så nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på Johan Falk...ska bli spännande men undrar lite om jag håller mig vaken...liten varning för sovdåsning...sitter man ensam så blir det lätt så...gubben jobbar och står förmodligen ute i skogen någonstans och mekar skogsmaskin eller något sånt.
Han får frisk luft iallafall, men säkert skitigt för hans overaller ser för jävliga ut.
Tur att vi en extra tvättmaskin där dom tvättas för annars...huuu
Så gonatt och hoppas ni sover gott
Kram Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Är ledig idag men skitväder så inget uteliggande i solsken, ska ta en shopping istället
Åhh jag skulle vart med på leklandet...kan väl passera som din dotter=) typ....
Krama tildis och mamma pappa och jag kommer på fredag.
Kram Suddis