tisdag 28 juni 2011

Underbart!

Min dag har varit....just underbar, jag känner mig stark och utvilad.
Man kan säga så här, mina kära vänner som har passat mina ungar fram till två i eftermiddags.
Så jag fick sova....gosigt att sova ut och jag vaknade vid...håll i dig halv elva...skäms på mig, eller inte för efter helgen var jag rätt sliten så mina älskade vänner beslutade sig för att sno barnen så deras mamma fick lite andrum.
Och jag vaknade och låg och lyssnade på ett tomt tyst hus...lite ovanligt då hela helgen har varit fullt med folk..ja alla hade smitit och dom var på barnens gård och lekmagasinet samt inne i stan, så ungarna hade fullt upp.
Syrran och Anna,  Håkan & Suddis gjorde stan med mina små älsklingar i Annas minibuss smidig sak det där men vi frågar oss vad hon ska ha en sån till...Suddis är ju 18 så hmmm men hon trivs i den och man kan ju last hur mycket som helst i en Sharan och sju pers.
Gubben min jobbade ju hela dagen och kom hem vid 21...jag däremot ringde till Syrran och kollade var dom var, då var dom i stan och jag satte mig i bilen för att möta upp dom för en fika.
Ungarna blev överraskade när mamma dök upp=)
Så vi satt plötsligt och tryckte i oss glass på Glassiären....farligt gott och billig mjukglass...och för dig som har småttingar så kan glassen fås i bägare, vilket O och T fick.
Så hur min dag varit...underbar och Anna Håkan och Suddis åkte hem idag och saknaden blev oändligt stor... Så Tack alla mina älskade för Allt för ni är precis vad en mamma behöver.
Huset var fullt med folk och nu är det bara vår lilla familj kvar och syrran som stannar till imorgon...men jag är så nöjd med allt och bara så ni vet...kolla klockan jag är uppe vid 12 på natten har inte hänt på...väldigt länge men ska strax lägga mig för imorgon har jag ungarna att umgås med.
Syrran och jag låg i soffan under en filt och myste och kollade på tv...som förr i tiden...lite skillnad är det ju när vi passerat 40 strecket bägge två men vem bryr sig...vi ses ju så sällan.
Natt natt
Kram Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

Syster yster...du vet att vi alltid ställer upp...
Varma hälsningar från Stockholm och nu ska vi ha det underbart.
Lina och jag ska på utegympa....massor av folk säkert
Kramar från oss

FLAK sa...

Var på utegympa i Kalmar igår...varmt men rätt härligt och faktiskt riktigt kul.