torsdag 23 juni 2011

Kvällsmys

Vi har det så mysigt, och mina små älsklingar hämtades av Anna och Lina på dagis...lyxigt värre för mig
som bara hade att åka hem vid 16 direkt hem och möttes av färdig middag och Anna var i full gång att fixa tårtorna och Lina, O och T hjälpte till...Tomas och Micke syntes inte till...karlar=)
Så jag blev maxkramad i köket och drog igång med gräddvispning...stärker armarna då vi kör manuellt...inga mesar här inte.
Så nu står två stora jordgubbstårtor i kylen och väntar på morgondagen...all mat är handlad och vi sitter har precis nattat O som fick sagostund med tre sagoberättare..Lina &Anna kramade honom till sömns och vid 8 är det T:s tur och hon har valt Lina som sagoberättare, ja eller pratkompis innan hon somnar och Lina har fått in en säng i T:s rum så hon kommer att sova där inatt...stackars Lina, hon får nog ingen sömn när lillan jar henne i sikte.
Så nu känns det rätt bra och vet ni vår Lina tog ju studenten förra veckan men då hon höll till i Stockholm så fick vi inte chansen att fira henne men ikväll fick hon sina presenter så GRATTIS älskling till din sjukgymnastexamen.
Tänk att lilltösen har blivit sjukgymnast och hon har redan fått jobb i Stockholm till sensommaren/hösten.
Så nu jobbar jag till 3 imorgon och sen vips hem för firande....känner jag Lina & Suddis så firar dom till sent...fast jag min stackare ska ju upp på lördagsmorgonen....jobb jobb..bara jobb aldrig ledig....puuhhuuu..men visst i morgonkväll är jag ledig..VÄLDIGT ledig.
GLAD MIDSOMMAR
Kram Linda

3 kommentarer:

Marie sa...

Fatta...jag har semester..in your face...ha nu ska här firas...med en kopp te...som den tant jag blivit.

Önskar alla en glad midsommar och STORA Kramar till er alla.

FLAK sa...

Glad midsommar och synd att du jobbar....sån är vården..

Anonym sa...

Vi tänker på dig och familjen och önskar en glad midsommar!
Kramar från mamma och pappa