onsdag 18 maj 2011

Mamma duktig...=)

Visst blir man stolt och lite kaxig när ens 3 åring kommer fram och säger mamma duktig!
på vad? jo det ska jag allt tala om, gubben passade på att inhandla en ny grästrimmer, ja inte en sån där mesig liten batteridriven sak utan en lång röd Jonsered som lilla jag då skulle använda....fast klingan som följer med den vägrar jag ha på maskinen för det är otäckt med en sån roterande japansk kaststjärna....
Men jag tog iallafall mod till mig och på med skyddshjälmen och ett par arbetsbyxor och stövlar, efter instruktion från Micke så körde jag trimmer.
Mina ungar såg på, givetvis under uppsikt av Micke och på behörigt avstånd och när gräset fått sig en duvning var trädgården perfekt...fattas bara maskinen kostar ju typ 9000...jojo han klagar när jag köper kläder och skor=)
När jag stängt av och allt var tyst och gett Micke sin maskin tillbaka så kom ungarna fram, och lille O tittar storögt på mig och säger, mamma duktig!
Då blir man varm i hjärtat=)
Kram Linda

Inga kommentarer: