måndag 10 december 2012

Ledig dag...

Efter en lång helg  så är jag ledig..men jag är tveksam för min lediga dag har faktiskt varit jobbig..vi har snö överallt och jag hade full upp med att ta mig iväg med T på morgonen..jag fick skotta..när jag sen kom hem med O så blev ut igen och skotta..O hjälpte till och var duktig men det är otroligt jobbigt, lite motion skadar inte men det här tar kål på mig..under dagen så har det snöat..pust..så jag fick slåss med skyffeln mot snön..tur att vi köpte långa skyfflar som sparar ryggen.
Men några kul stunder fick vi lite..snöbollskrig..pulka och bygga snögubbe och O var dyngsur om sin overall när han kom in..så nu är alla tre overallerna slängda i tvättmaskinen..ge mig styrka..O stå upp nu när vi ska hämta T om en stund..mamma trött..vi har bara en overall kvar...
Snö är både kul och otroligt jobbigt..handskar och mössa på och ut till bilen för att hämta T..tänk om vi hade sol och varmt..en varm tanke att klamra sig fast vid...ja den behövs verkligen nu..
Kram Linda

2 kommentarer:

LinaPina sa...

Stackare..vi kommer inte att slippa snön på länge det snöar igen...och jag är slut efter att släpat hem barnvagnen..nu har vi det varmt & härligt..Erik har precis kommit hem & hälsar.krama dina från oss...kramiz

FLAK sa...

Jag vet vilket helvete du går igenom..vi har samma sak..och det har verkligen varit fullt upp..fyy fan för snö..Micke är väl knappast sysslolös..hälsa honom.
& Se nu till att du kör försiktigt och krama dom små..kram