lördag 15 december 2012

Hjärtlös

Tankarna vandrar iväg till familjerna i Usa som mist sina barn och dom föräldrar som var så ytterst nära att mista sina barn..mitt mammahjärta gråter i medkänsla och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan vilja så små barn så illa, fast egentligen gäller det ju alla människor men fem-sexåringar som är så förståndiga nyfikna och underbara små människor och som nu inte finns mer.

Hur tänkte han?, och vad hände i hans huvud och varför? om han nu var så arg, ledsen galen eller hur det nu var så borde han ju nöjt sig med att ta sitt eget liv, låta polisen skjuta honom eller låtit sig bli omhändertagen om han nu mådde så dåligt

Fast mitt mammahjärta säger en sak till..jag vill strimla honom i en kvarn och kasta skiten på soptippen för det han och andra mördare har gjort r så vedervärdigt att man vill spy ut sin vrede över en sån människa eller jag vill inte ens kalla honom människa utan omänsklig äcklig liten skit.

Usch man ska inte bli upprörd över sånt en jobbhelg men jag blev helt tom när jag hörde om detta igår kväll och gick faktiskt upp till T & O och gick in fram deras sängar och satt där en stund och såg på när dom sov, mammahjärtat fick en stund att lugna sig men på nyheterna hör man idag att 20 barn dog, så tragiskt och totalt onödigt, när ska Usa ta tag i vapenlagarna för vapnen som användes ägdes av hans mamma enligt vad jag hörde, usch så obehagligt..

Nu orkar jag inte mera av sånt..kvällen går i filmens tecken Mina jag & Irene kommer..man får en stund att glömma jobbet det ovanstående och allt annat.  Kram Linda

2 kommentarer:

Marie´s sa...

Hej gullet jag avbryter bloggpausen.. bara för att du skrev om det där jag mådde väldigt illa av nyheten och vi har pratat om det på jobbet idag och ingen kan förstå.
Kram till dom och vi skickar massor av tröstkramar över Atlanten.
Krama Tilda och Oskar från oss..jag älskar dig min vän

FLAK sa...

Jag håller med fullständigt och man lider med dom som drabbats, tänk hela samhället och familjerna
Man kan ju undra vad gärningsmannens övriga familj får genomlida men framförallt dom familjer som drabbats..
Kör försiktigt imorgon och ha en bra jobbdag kram