tisdag 6 september 2011

Kontroll

Har man kontroll på allt? njae idag blev jag stoppad av polisen på hemvägen blåsa nykterhet, körkort och bilkoll, han polisen var trevlig pratsam och skojade, och hade samma barnstol som vår som satt i framsätet.
Klarade alla test, även bilkollen... och på väg hem så funderade jag på vad som hänt om jag mot all förmodan varit rattfull, vilket jag aldrig varit eller skulle vara men hur skulle det gå med jobbet, och det faktum att vi bor på landet.
Man skulle bli helt hjälplös och bli 100% hemmafru och....hu så hemskt men man får sig en tankeställare och man kan ju bli av med kortet för fortkörning...oxå=)
O har varit lite krasslig igår kväll men idag var han urpigg T likaså och nu är det dax att börja med middagen för gubben min är på ingående och han ska iväg tidigt imorgon så markservices fixas.
Vips iväg till köket och förbered...det där med hemmafru ligger nära på något sätt....=)
Kram Linda

2 kommentarer:

Suddis sa...

Tack så mkt=)
Jag kallsvettas när polisen stoppade mig i somras fast jag vet att jag är oskyldig...
Blev ju stött på av en snygg polis en gång när jag blivit stoppad...fast nej han var äldre än mig så//////=)
Krama T från mig och jag ringer imorgon

Anonym sa...

Ja vi som bor på landet skulle bli strandsatta för vad skulle man ta sig till utan bil, vi har ju dåliga bussförbindelser, lång väg till jobbet så jag håller med, det skulle vara hemskt syrran.
Hälsa familjen från oss
Kram