torsdag 29 september 2011

Host

Inte roligt att höra när man är småbarnsförälder för min lille prins satt och hostade och harklade sig..hur mår du min skatt säger jag, han svarar mamma vet att jag må hostigt...gulligt va?=) han hade ingen feber men fortsatte småhosta och efter hans läggningsdax så har han sovit gott...hoppas hoppas han klarar sig..grannen kan visseligen passa honom om det händer men jag hoppas han är frisk imorgon.

Och jag hade utbildning i pallitativ vård..spännande sorgligt och lärorikt i veckan tänk vilka tankeställare man får..som något så enkelt som att, är patienten diabetiker så ska man i vård vid livet slutskede ge personen vad han/hon önskar att äta och strunta i insulinet..glasklart men vi är rätt duktiga på att köra på i våra inrutade rutiner.

Imorgon vet jag inte vad som händer men det blir en vanlig jobbdag..eller ovanlig om O är dålig på morgonen, och jag hoppas på lite sol..snälla sol visa dig och värm mig..snälla=)
Kram Linda

Inga kommentarer: