söndag 1 september 2013

Sista dagen på helgen

Nu är jag äntligen färdigjobbad för denna helgen, just benämningen färdig och jobbad är rätt slående för det som jag känner..jobbade till kl sex..på en söndag..kvart i sju igår..lysande logik i detta att inte vi sjuksköterskor får fler arbetskollergor utan måste klara oss på minimum..fast min lön klagar jag inte på..men annat hade det varit om vi inte behövt stressen och pressen och allt dokumentation, vi kan ju inte bara lämpa över allt jobb på nästa..som då får göra dubbel eller tredubbelt
Ikväll är jag jätteseg..och somnade nästan i sängen när jag skulle natta ungarna, T som är så uppmärksam sa mamma du behöver inte läsa något idag..vi myser istället..om du vill det så gör vi det gumman sa jag med lite hjärtsnörp..för en förälder ska inte behöva vara så trött efter jobbet att en saga är för mycket begärt..men vi myste istället.O sov redan i sitt rum så T och jag låg och pratade om dagen..hon frågade hur jag orkar..hjärtsnörp igen och förklaring att mamma behöver jobba för att vi ska få pengar..något som en sjuåring knappast ska behöva tänka på så vi tummade på att mamma inte skulle behöva jobba på två dagar (jag är ledig så det passar ju) så imorgon sa T att jag ska få sova imorgon..lilla gumman vet inte att vi ska ju till skolan imorgon så jag fick säga det..oj mamma det har jag glömt..men efter att du lämnat mig på skolan får du sova..omtänksam unge man har så jag ska faktiskt göra precis det..sova en stund på förmiddagen..jag känner att jag behöver det Kram Linda

1 kommentar:

Marie´s sa...

Lilla gumman tänker på dig..gulligt och det är som jag sagt Tildis är en guldtjej.
Lindis vännen jag tycker synd om dig och hoppas att du får en lugn dag imorgon så passa på att sova..precis som jag ska göra om två timmar när jag snackat ihop med (umgåtts) men J så han inte tror att jag glömt honom.
Ta vara på dig
kram älskling