söndag 22 september 2013

Hemma

Denna helgen håller vi oss hemma,trodde jag.. ja fast ungarna passar på att smita iväg till grannen inte mig emot som då får en stund själv.
Gubben då? han har dragit iväg igår på  marknad i Tingsryd..så jag har inte sett honom än..typiskt när man är ledig så drar han...ni kommer väl ihåg den där jag inne när gumman min är ute.. sången så känns det men man får inte klaga jag har passat på att ta en långt bad...45 minuter efter att barnen lämnades...lyx jag ska ta och fixa mig lite gott och äta snart....lyx..så jag lider inte det är faktiskt lite skönt att för en gångs skull bara ta hand om sig själv..något vi småbarnsföräldrar knappast är bortskämda med..inget mamma jag måste kissa..mamma jag DUNS! OOAAJ..mamma...liten hand som trevar sig in under täcket..sover du...nej gullet inte efter din lilla iskalla hand vidrörde mig...men sen så ligger man där alla fyra i samma säng alla ligger still..tack gude gud för det..och hör alla andas..mysigt..men nu ska jag faktiskt krypa ner i dubbelsängen  helt själv..DET är lyx det. Kram Linda

1 kommentar:

Marie´s sa...

Jag jobba till 4 ringer sen puss..ha ett skönt bad=)