torsdag 24 september 2015

Brutalt uppvaknande.

Tack så hemskt mycket, ja jag kan bara sammanfatta morgonens uppvaknade med dessa ord.
Jag är tacksam för mina ungar och min gubbe men ibland går det hela över styr och i morse inträffade följande.
jag ligger i sängen och sover, min lediga dag faktiskt och gubben och ungarna ska enligt utsago fixa morgonens bestyr så kl halv sju på morgonen ska i vanliga fall inget inträffa...förutom en sak vi är hundvakt åt en underbar "liten Schäfer" som heter Texas på ca 45 kg och T samt  gubben min är ute och rastar honom och kommer in..jag sover tryggt i sängen och dom är väl ute en bra stund kan jag tro och kommer in O sover fortfarande i sin säng T kopplar loss Texas som i skakar av sig daggen i pälsen rusar upp för trappan in i sovrummet och kastar sig handlöst rakt upp i sängen och landar på lilla mig...ska vi säga så här jag vaknade......trodde att världen gick under....Texas jätteglad jag livrädd för att sen skrika rakt ut..hämtade mig strax när jag fick se att det inte var en varulv eller möjligtvis min gubbe som inte rakat sig på ett halvår...gubben och T kommer springande in i sovrummet där jag nu sitter i sängen med en blöt hund och blöta lakan....min sovmorgon blev allt annat än lugn så så fort allt var ordnat, blöt Texas var torkad ungarna och gubben åkt så gick Texas och jag in i sovrummet och la oss i dubbelsängen på var sin sida...det känns faktiskt som och ha gubben hemma på något sätt...Texas snarkar lite precis som gubben min..en trygg känsla infann sig och vi båda somnade.
Nu är det tedags och sen ska vi ut på promenad, det ska bli spännande att se hur Texas hanterar fåren i hagen annars får han stryk av baggen hade det varit förut så hade han fått stryk av Bubba och Junior, usch vad jag saknar dom, tänk att man blir så fäst vid hundar..men idag har jag Texas på besök även om han inte är en Border Collie så är han fin, riktigt fin trots att han inte vet att man får väcka den björn som sover.
Kom nu gubben så går vi ner i köket och mumsar på något gott..visst är det skönt med sällskap.
  Kram Linda

3 kommentarer:

LinaPina sa...

Hi hi så typiskt din gubbe....hade Erik gjort så på mig hade han fått en p-spark.....
bra att Texas & du är vänner.
Jag sitter på matrast..idag något så smarrigt som paj...kanske inte min favvo men det går ner med cola:)
kramizar & pussar

Anonym sa...

Tänk på följande att du gjorde samma sak på mig när vi var små...jag låg och sov och "lilla" Linda kom springande i full fart för att hoppa i säng på sin stackars storasyster.....rätt åt dig syrris=)

FLAK sa...

Tänka sig påhoppad skönhet som ligger och sover...vilken fähund=)
Nä vi får verkligen hoppas att du får din skönhetssömn inatt istället..
Kram