lördag 5 september 2015

Sitter du ner? det var frågan som passat in på dagens stora glädjeämne..Sudd och M kom på besök till både vår och ungarnas stora glädje och dom sover över i helgen inget konstigt i det för det händer ju ibland men det har varit ett tag sen, så nu var dom extra välkomna.
Sudd och jag fick en stund för oss själva vi satte oss i köket och M var på övervåningen med ungarna....sudd satte sig ner tittade lite under lugg och log..Jag gillar dig sa hon..Tack gullet du vet att jag säger samma sak tillbaka svarade jag.
Just därför ska du bli den första som......jag är gravid..VA men oj! Sudd log brett och jag exploderade i ett skrattanfall en kram och tårar av glädje sprutade..säg det en gång till..jag är gravid snövlade Sudd..vet inte Anna det fick jag fram...nej jag tänkte att vi skulle ringa dit...nehe du min sköna hon får allt komma hit sa jag och kastade mig på telefon efter att jag snövlat färdigt..Anna palla dig hit med gubben din NU!!!
Hon blev helt till sig och kastade sig i bilen med gubben i släptåg..trodde väl att ungarna var skadade...och kom fram på eftermiddagen...stormade in genom dörren för att mötas av mig och Sudd och resten av familjen..Grattis mormor sa Sudd innan hennes mamma ens hunnit hämta andan..Håkan som precis kommit över tröskeln han  precis uppfatta att Anna kastade sig fram till Sudd och kramade henne stenhårt..men lilla trollet är det sant? jajemensan sa Sudd.
Världens största kramkalas startade och Håkan kramade om sin lilla dotter som i våra ögon nu plötsligt blivit stora tjejen..jag ska erkänna att jag lite senare tittade lite på T och tänkte tanken att en vacker dag kanske hon gör samma sak med sin gamla mamma..men det får dröja väldigt länge till dess...som tur är.
Telefonkedjan har gått varm och Lina förbannade det faktum att dom bor så långt bort...Marie likadant.
Tänk Sudd gravid och hon var och kollade sig hos MVC så det är enligt henne själv en bulle i ugnen...Vi tyckte dock att det uttrycket bättre passade Lina men vi alla är överlyckliga och har redan börjat bli besvärliga, Sudd sitt här nu och gör inget jobbigt..ungar ta det lugnt med henne nu..T som direkt fattade galoppen ville veta allt så i natt sover dom tillsammans, M får sova ensam om han nu inte får vill sova med O=)
STORA KRAMAR och jag och A smög oss in och tittade på Sudd och T som sov riktigt sött..tänkta sig vår lilla snutta ska bli mamma vad det lider...hon har blivit stor den lilla plutten.
Kram Linda

5 kommentarer:

Suddis sa...

Hi hi! det var värt varenda sekund att få se din reaktion och mammas& pappas:)
Hjälp vad jag är glad..nu sover vi inte:) T & jag smygsurfar....thiii hii!

LinaPina sa...

Erik håll i mig!!! AAAHHH gumman FAN vad glada vi blev och står din mamma upp för det..Linda oxå?
Grattis som Fan gumman och kram till ALLA från oss

Marie´s sa...

Åhhhhhhhhh att jag inte kan vara där grattis gullet vi är så glada och uppspelta och ringer i morgon..är du inte vaken pratar vi med din mamma och Linda=) Kramar

Anonym sa...

Men så roligt och vi blev väldigt förvånade och önskar dig och Mattias allt lycka och jag ringer lite senare när ni vaknat=) //kronobergarna

FLAK sa...

Stora grattiskramar från oss och vilken härlig nyhet, hälsa Suddis från oss och ge henne en jättekram=)