söndag 27 juli 2014

Ångest

Egentligen så borde jag efter fem veckor inte få ångest inför slutet på semestern men jag kan inte hjälpa det, jag har lite ångest skruvar lätt på mig och inser att imorgon drar allt igång igen ingen sovmorgon ingen vila.
Fast mina semesterveckor har varit otroligt sköna och idag ska vi åka till badet vid middagstid men jag vet redan nu att mitt planerande av morgondagen redan börjat i huvudet, min räddning blir att grannen tar ungarna så jag kan koncentrera mig på att åka till jobbet.
Det är tyst i huset ingen är vaken och jag sitter på altanen med en kopp te och bara tittar ut över trädgården ett gäng rådjur rör sig nere på fältet och äter frukost precis som jag, så är det på landet allt är stilla men bara tills ungarna vaknar, grannen kommer över inför badet vid 11 livet rullar på min sista semesterdag.
Idag köper jag nog två glassar för att trösta mig lite Kram Linda

1 kommentar:

Marie´s sa...

Ångest? vad tror du jag hade när jag visste att du hade en hel vecka till....och jag som inte kunde ta fem veckor.
kram på dig gullet och vi hörs imorgon..puss