tisdag 28 maj 2013

Uja......

En låång vecka gick, jobb jobb och planering och allt mynnar ut i en jobbhelg med stök och bök och en måndag med vårdplanering och boendeteam..när man äntligen sitter i bilen på väg hem känner man sig mör...så jag stannade faktiskt vid macken och köpte en glass..lite lyx=) och satt en stund och funderade..sen kommer kraven igen oj ungarna och man kör till dagis och skolan och hämtar sina små.
Gårdagskvällen gick i en dimma..laga mat, diska fast ungarna och diskmaskinen..inte jag då=) hjälpte till så en väldigt trött mamma fick en stund  med en kaffekopp i köket för hade jag satt mig i soffan så hade jag somnat direkt.
Nu idag har absolut inget bokat..ungarna ska hämtas i eftermiddag men innan dess så ska jag slöa..tvättmaskinen sköter sig själv och jag ska krypa ner i sängen och sova en stund helt själv..inga ungar..måsten och krav..och innan dess så passade man på att duscha..för INGET absolut inget är såååå skönt som att inte bli störd av ungarna nån gång på toa och dusch..tur att vi har gott om varmvatten, det blev en bra stund i duschen..och nu väntar sängen så natti..vardagslyx för en mamma Kram Linda

1 kommentar:

LinaPina sa...

Lyxigt värre:) jag har fullt upp & planera för min jobbstart..kul va..börjar ju 3:e..puuhuu!! & då ska pyret inte få ha sin mamma hemma...han kommer att bli skitlessen..vi hörs ikväll kramiz