fredag 5 september 2014

Tomt

Huset är tomt när jag kom hem, ungarna är hos grannen och dom kommer vid nio, jag är äntligen färdigjobbad för denna vecka och inväntar en ledig helg som enligt väderrapporten ska bli solig och skön, jag kanske kan sätta mig på altan eller mitt i gräset och bara njuta...vi får väl se.
Gubben min är i Kronobergsskogen och fixar med en maskin så han trillar väl in vid...elva..nått sånt vem vet..det första jag gjorde när jag kom hem var att hämta ved och sen tända vedspisen för lite mysfaktor och sen satte jag mig här och skrev detta inlägg på min blogg som stått still....ja länge=) för länge..men en heltidsmamma/jobbare har inte ork för allt så ni får ta det som det är.
Vad ska vi hitta på i helgen då? grannen har frågat om vi ville komma över på middag, svaret blev gärna! vem vill inte det och blir det fint väder så ska vi ut på promenad med hundar ungar och två trötta mammor.
Nu ska jag ta mig en kopp te och njuta av lugnet innan ungarna trillar in. Kram Linda

7 kommentarer:

Marie´s sa...

Se till att du tar det lugnt i helgen för det ska jag göra, Jonas och jag ska bara stanna hemma njuta av ledigheten och passa på att soffmysa, kram och pussa småttingarna från oss

FLAK sa...

Då får vi hoppas att du också får vila upp dig i helgen precis som en annan=)
Hur det gick!?
Jodå men det får vänta till efter helgen då väljs det=)
Så man får vänta...ett evigt väntande...kram

Linda sa...

Exakt så ska jag göra, soffmysa på ta det lite lugnt, leka med ungarna och njuta i solen och vi har ju ledigt i helgen=)

Åååh då får jag ju stå på tå hela helgen...hur ska det gå men jag vet att du får det 100 på det

LinaPina sa...

Hallå där...ett soligt sthlm bjuder på rejs men vi saknar dig & chevan ni hade gjort succé..eller inte:)..puss &kram till alla

Anonym sa...

Gullet ta helgen på dig att lugna nerverna så ska du se att allt ordnar sig.
Gubben min och jag är i Jönköping för lite seriös shopping, A6 är mitt place=)
Kram på dig och hälsa!

LinaPina sa...

En lång dag är över..pyret somnade i bilen på väg hem..& jag är jättetrött så nu slumrar vi zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...typ:) kramiz

Marie´s sa...

Gullet jag är hemma så ring sen..och vi syns imorgon om inte annat=) puss