lördag 8 februari 2014

Ledig!

Tänk jag har ledigt idag, en arbetskollega ville vara ledig på torsdagen så jag tog hennes skift..visst nästan 9,5 timmar men det är det värt för hon jobbar åt mig idag istället.
Ungarna sover fortfarande och gubben min har redan sprungit ut i verkstaden så jag får nog inte se honom på en bra stund.

Vad gör då jag en morgon som denna? tända vedspisen och fixa till lite tevatten och skink/ostmackor är ett måste tycker jag
Så nu är det varmt och skönt i köket och jag har tänk tanken att vi ska ut på en promenad när väl småttingarna vaknat ätit för det är faktiskt plusgrader och regnfritt och lite sol..ta i trä.
Dagen som kommer är inte riktigt planerad men alla dagar behöver ju inte vara planerade in i minsta detalj, det har jag nog av i veckorna så idag ska jag och ungarna njuta av varann och livet på landet utan att stressa men det är klart O är ju fortfarande så busig så hans sparkoverall blir alltid skitig när vi är ute..tur att man har fyra...men man är härdad och tvättmaskinen går varm.
Nu är tevattnet färdigt och jag intar platsen framför spisen i morgonrock, lyxigt va=) Kram Linda

3 kommentarer:

Marie´s sa...

Va härligt och passa på att njuta till fullo..jag jobbar denna dag så jag får spana på mello på jobbet vi ska chips.. champis "bubblevatten"=) och lite goda smörgåsar.
Jonas är ju ledig så honom ser man ju inte röken av..
Puss tillbaka och krama dom små från mig..gud vad jag längtar efter er.

FLAK sa...

Men så skönt så unna dig nu detta och soffsurfa genom mello..precis som vi..må gott och sov gott sen kram

LinaPina sa...

hihi panetos!! vi tittade ju inte utan Sara & jag är på krogen..dansgolvet & dansa..pausa har spelats minst 4 ggr..det svänger om röven:) kramiz till dig & små
pyret isa d är hemma med e..så vi ska sova hos sara