torsdag 26 december 2013

Julstök

Julafton avlöpte med buller och bång...ungarna sprang runt och lekte i vardagsrummet och i ett ögonblick av vild lek välte dom granen...ja inget eller ingen blev skadad så vi alla såg det hela från den komiska sidan..men Oskar som var granfällaren fick höra det en bra stund av T som retades lite..ja vi med men jag gav bägge en kram och berättade för O att tomten skulle komma iallafall för olyckor kan hända, ja man vill ju inte att han ska bli ledsen på självaste julafton.
Vi satt bänkade sofforna hela bunten och såg Kalle..sen var det klapputdelning. efter det mat..och kaffe,vi kan säga så här att alla var nöjda.jag var lite småtrött så vi syrran mamma och Lina bestämde oss för att ta en promenad rätt skönt att komma ifrån allt en stund..och när vi kom hem hade alla julklappspapper blivit bortplockade..disken låg i maskinen på väg att bli klar och gubbarna..låg utslagna i soffan tillsammans med O och T..hon ville inte följa med utan valde att stanna i värmen och titta på tv under en film med Erik
Tänk så fort tiden går..men jag oroar mig inte för jag är ju ledig fram till nyår 2 jan, gud så skönt med semester helt enkelt..nu ska vi tjejer ut på promenad i väntan på att Marie och Jonas kommer vid 11 tiden...vi längtar..
Kram och god fortsättning Linda

1 kommentar:

Marie´s sa...

Räkna ner vi är strax där=) ut på trappan såser ni oss!! kram