lördag 26 maj 2012

Mys....

Vi kom fram vid nio på kvällen och solen var fortfarande uppe och jag var den första som fick träffa Lina och pyret..så otroligt gullig och trött..men när jag satt med honom i famnen vaknade han till och tittade storögt på mig och studerade denna nya "mamma"=) vi skrattade åt hans något förvånade min, men sen somnade han igen.
och resten av familjen fick se en sovande litet pyre som inte ens vaknade när T la sig bredvid för att gosa.
Hon tyckte han var så gosig och dom bägge somnade tillslut i soffan.

O sov ju när vi kom fram så han vaknade inte till förrän vid 11 tiden och fick en gosestund med Lina och Suddis...så i natt gott folk så bytte vi barn..Lina tog O, Suddis sov med T och jag sov med pyret..Micke ska vi inte skaffa en till snacket avtog vid klockan halvtre då pyret vaknade och gallskrek efter mat och blöjbytesservice.

Men allt gick ok jag har inte glömt hur man gör...fyra år sen O föddes...hjälp vad tiden går fort och jag, syrran Lina och Suddis hade tjejsnack i förmiddags vid frukosten..och killarna smet med ungarna så den enda unge som var kvar var pyret..stackaren han fick hålla för öronen...

Nu saknar vi solen som inte har visat sig än, men solen för oss just nu är ju pyret som vi ska ut och dra runt i barnvagn..Suddis ska få äran att dra på den och sen åker alla vi tjejer inklusive T till stan för en fika och lite shopping...O hängde på killarna och ska få pröva på minimotorcykel.....så pirrigt men han har ju provat cross hemma så det går nog bra..

Tänk jag ska gå med barnvagn igen...på stan..och morsan hänger också på, hela tjejmaffian ute på stan..det är bara lilla pyret som tvingas följa med oavsett om han vill eller inte men jag tror knappast att han kommer klaga..
5 tjejer mot en...gosegubben kommer bli ompysslad=) solen var är du?
Kram Linda

3 kommentarer:

Marie´s sa...

Tänk så underbart synd att vi inte kunde komma men jag jobbar ju, hoppas lilla pyret sover inatt annars får du allt svarta påsar under ögonen=)
Nu ska vi äta chips och dricka lite öl och kolla på mello... heja Loreen!!! kram Marie och en speciell kram till pyret från mig och Jonas

Suddis sa...

Nu ska vi prova halsa en cola:)..skakad då...givetvis...VI VANN! hii hii//suddis

FLAK sa...

Lilla pyret hade tydligen fullt upp med att hålla reda på vem som höll honom=)

Ni verkar haft det rätt trevlig..kul! och solen kom iallafall så nu är det kanonvarmt=)
Kram