söndag 18 mars 2012

Yiihoo!

Hela arbetsdagen gick åt till att tänka på stunden då jag kliver in genom dörren och....jo förstår ni, ungarna kom hem vid 5 tiden och jag kom en timme senare..och så fort jag parkerade bilen såg jag ungarna i fönstret..glada med spänning...mamma kommer och dörren öppnas och ut trillar O & T och rusar mot mig och kramkalas startar på uppfarten..härligt mysigt och såååå skönt att komma hem.
Kommer in med ungarna springandes hängandes på mig och möter Micke som precis fixat middagen...och jodå visst blir det mer kramar...och pussar=) och familjen är samlad...kvällen är här och jag väntar på så ska det låta...kudde filt och gubben är bokad för mysig stund i tvsoffan, behöver jag säga att det ska bli sååå skönt med två lediga dagar.
Kram Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Liinis här!
Har jobbat hela dagen idag och nu känner man verkligen att magen är ivägen..jag skulle hjälpa en man med hans ben och skulle böja mig och vi skrattade både han och jag och vårdpersonalen för jag hade en aning svårt att komma ner på huk=)
Så nu väntar jag på försäkringskassans godkännande av gravledighet..hoppas jag slipper jobba för länge...man skulle ju skriva i vikt i papperna på hur mycket man lyfter på jobbet...räcker 50 kilo? gränsen inom vården går ju vid 20kg...
så vi hoppas och Erik sa att han hellre jobbar övertid än att jag riskerar något.
Kramisar till Tilda och Oskar från mig och Erik och lilla pyret som sparkar värre än Zlatan=)

Anonym sa...

Hoppas ni mår bra..jobbvecka..nice men man käpar på och vi har bokat in ett restaurangbesök ikväll så jag ser fram mot kl 8..
Lina hörde av sig idag och hon har ej fått klart med gravpengarna...försäkringskassan!? vad gör dom egentligen.. hon har ju skickat in dom där papprerna för väldigt länge sen.
Dom mår illafall bra och Lina var inne på kontroll, allt OK men lite äggvita men ingen fara.
Pyret sparkar och slår på sin mamma, Lina sa att hon snart har blåmärken innifrån=)
Kram & puss till er från oss
och syrran ska vi planera lite för nästa helg?=)

Linda sa...

Linapina=) så är det gullet..jag var stor som ett hus bägge gångerna och var lika rörlig som en finlandsfärja...
Kram tillbaka=)

Syrris...vi bokar det=) messade samma....

Förövrigt så är jag inte bloggsugen ett dugg så jag bloggstrejkar=) på grund av sol...
kram på er!