lördag 17 mars 2012

Tomt...tyst

Tänk att huset är tomt..ödsligt och stilla, det är bara jag hemma för Micke och ungarna är hos mamma och sover över.
Och jag kom hem vid sextiden till ett tomt hus...det kändes lustigt och lite onormalt..det brukar vara stoj..glädje och prat...nu helt tyst så jag halvsprang fram till tv och tryckte igång för att få ljud, och sen iväg till telefonen för att höra hur dom hade det.
Mamma var så nöjd och ungarna hade ätit pannkakor och glass till efterrätt...pappa och Micke försvann ut i garaget hörde jag och skulle spana på lite prylar..typiskt dom=)
men jag tror knappast ungarna saknade sin pappa för dom hade fullt upp men glass och mormor=)
Så nu är grannen här en stund för lite tjejsnack...jag ville ju inte vara ensam hela kvällen så nu ska vi dricka te och snicksnacka....
Kram Linda

3 kommentarer:

Marie´s sa...

Det måste kännas ovant och lite kusligt..tur att du har en snäll granne=)
Hoppas ni får det trevlig, Jonas och jag är hos hans föräldrar i helgen.
Tror nog att Tilda och Oskar trivs utmärkt hos mormor vem skulle inte göra det..jag blir ju själv bortskämd av Jonas föräldrar...god mat och sällskap.
Kram och puss!

FLAK sa...

Ni hade det säkert trevligt och lite egentid är guld värd.
Sov gott och hoppas du får en bra arbetsdag imorgon.
Kram

Suddis sa...

Du skulle sagt till oss så hade vi kommit & sällskapat...kramar från festsuddarna...:)
krama tildis imorgon från mig