torsdag 1 januari 2015

Nyåret nya löften

Årets första dag och jag avslutade året med att arbeta men på kvällen var jag ledig och kunde njuta i sällskap av familjen och endast ett sms bort från mina nära som finns på annan ort, hjälp vad jag saknade dom men ett par kramar från ungarna och en liten hand som höll min så blev allt så mycket lättare.
Kvällen blev en lugn trevlig familjestund utan fyrverkerier men väl med en riktigt stor eldkorg  på fältet för vi  tänker på säkerheten för ungarna och smällare och raketer hör inte ihop med barn enligt vad jag anser.
Jul kom och gick och jag jobbade så jag hade ingen ork att blogga och all min tid, den övriga alltså gick åt till att sova, fixa ungarna, julfixa och maten med hjälp av grannen.
Jag kom ju hem efter tre så Kalle men vänner fick bli utan mamma för mina små men dom överföll mig i hallen när jag klev in genom dörren och grannen "tomten" kom efter en halvtimma för mina små hade tålmodigt väntat på paketen.
Vi andra som lovat att vi inte skulle köpa klappar gladdes åt ungarnas glädje och paketet till pyret åkte hela vägen hem till Stockholm med tomteexpressen..syrran=) som skickade bild att allt var okej.
Vi hade kommit överens om att vi inte skulle använda bloggarna alls och vi har faktiskt inte mått illa av det utan klarat oss riktigt bra, tills nu då men nu är det ju nytt år....
Första arbetsdagen imorgon efter två dagars ledighet och sen helgen, man borde nog ta semester fundera på nyårslöftet om att börja träna igen och krama ungarna, jag tror att jag smyger in och tjuvtittar på dom mina småttingar, när dom var små la jag huvudet emot och drog ett djupt andetag av nytvättat småttinghår när dom sov, nu finns det risk att dom vaknar så jag sitter absolut still och njuter.  kram Linda

1 kommentar:

Marie´s sa...

Underbart härligt och jag saknar riktigt dom små, fast dom börjar bli stora nu.
J och jag var ju hemma i T men sen åkte vi på mellandagsrea i Danmark..lite lyx och vi handlade allt lite och åt gott på restaurang(er) =)
Nu är man tillbaka i verkligheten och arbetar från nu till i kväll.
Krama småttingarna från mig och hoppas det inte blåser för hårt på er där, här friskar det på må jag säga.
kram