lördag 17 januari 2015

Jobb jobb

Helgens första arbetsdag är slut och man kunde ju börja på, vad vore en bal på slottet....urtråkig..dötrist....precis så känner jag mig för denna helg och början på detta året har bara inneburit jobb..jobb visst lite skön ledighet men jag har haft svårt att stanna upp, ja förutom dom där stunderna då man lever lite extra som när ungarna ska lägga sig och vi är i sängen för lite mys...när jag själv får chansen att ligga i badet, så underbart skönt och dom där stunderna då man är på hemväg i bilen och får solen som sällskap, idag var en sån dag för jag slutade vid tre, och solen fanns kvar för att när jag kom närmare hemmet försvinna men den fanns med mig från Karlskrona så jag njöt verkligen.
Rasten idag, jo jag satt ute med en kopp kaffe och njöt, visst det var lite småkallt men solen värmde just där och då sitter jag inte inne och gömmer mig, och nu sitter jag i köket med en kopp te, lagom trött lagom nöjd.
Ungarna sover sen en timma tillbaka och vedspisen sprakar, mitt lilla slott är iallafall mitt hem så jag är faktiskt drottningen för min lilla prinsessa och prins sover i sina sängar och drömmer sött.
Kungen står i duschen efter en dag av mekande, man kanske skulle göra ett duschen, en audiens=) men här är det jag som bestämmer så gubben min får allt vrida upp lite varma vatten för fryskycklingen (jag) duschar alltid varmt. Kram Linda

2 kommentarer:

Marie´s sa...

Älsklingen du vet att du är min prinsessa=) och jag ska försöka komma så fort vi får tillfälle att bistå med lite avlastning.
Dröjer det för länge så skickar jag Sudd!, blev det något duschande? jag tog mig en varm sån i morse för det var kallt ute när jag stack ut näsan. kramar och pussar

LinaPina sa...

Mammor får ta den tid som blir över, när man lämnat sina guldklimpar på dagis, fått en stund av lugn i hemmet i bilen på toa där ingen rycker i dörren lägger en kall hand på ryggen i sängen men man älskar ändå alla tillfällen även om man svär ibland.
Unna dig varenda litet ögonblick och njut. puss på dig & kramiz